آفتاب
ایندیپندنت:

داعش از تسلیحات صادراتی انگلیس به خاورمیانه استفاده می‌کند

داعش از تسلیحات صادراتی انگلیس به خاورمیانه استفاده می‌کند

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به صادرات تسلیحات از این کشور به کشورهای عربی در خاورمیانه عنوان داشت که داعش با دسترسی به این تسلیحات در حال انجام اقدامات تروریستی خود است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، تسلیحاتی که در جریان حمله به عراق در سال ۲۰۰۳، از سوی انگلیس و دیگر کشورهای غربی به خاورمیانه ارسال شده بود اکنون در اختیار تروریست های داعش قرار گرفته است.

تحقیقاتی که توسط سازمان عفو بین الملل انجام گرفته نشان می دهد تسلیحاتی که در جریان حمله به عراق به خاورمیانه ارسال شده بود بدست داعش افتاده است.

به نوشته ایندیپندنت، عفو بین الملل با بررسی کارشناسانه هزاران تصاویر ویدیویی و عکس های موجود نتیجه گیری کرده که اعضای داعش که به یک زرادخانه بزرگ از تسلیحاتی که در ۲۵ کشور دنیا طراحی و تولید شده اند دسترسی دارد. تسلیحات موجود در این زرادخانه مواردی هستند که بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ به عراق و دیگر کشورهای خاورمیانه ارسال شده بودند.

بر همین اساس اغلب این تسلیحات از کشورهای بوسنی و هرزگوین و صربستان به انگلیس صادر شده اند و سپس لندن این تسلیحات را به عراق منتقل کرده است.

مقامات غربی مدعی بودند این تسلیحات برای تسلیح ارتش عراق به این کشور ارسال می شوند و این در حالی است که در فاصله ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ عراق بواسطه تهاجم نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا، ارتشی نداشت که کشورهای غربی بخواهند آن را تسلیح کنند.

کد N1060552

وبگردی