آفتاب
مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر:

دنیا امروز تشنه سیرۀ عملی امام علی(ع) است

دنیا امروز تشنه سیرۀ عملی امام علی(ع) است

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: امروز جامعه جهانی و ملت‌های جهان تشنه آشنایی با سیرۀ عملی امام علی علیه السلام می باشند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،حسین ظریف منش اعلام کرد: در هفته آینده هفتمین همایش سیره عملی امام علی علیه السلام در شهر خرم آباد با حضور پرشور جامعه علمی وپژوهشی کشور برگزار خواهد شد .

وی در آستانه برگزاری این همایش گفت: طی این هفت دوره برگزاری همایش سیره علوی بیش از هفتصد مقاله علمی و پژوهشی به این دبیرخانه ارسال شده است که حاصل تحقیق و پژوهش بسیاری از اندیشمندان و نخبگان علمی کشور است.

مدیر عامل بنیاد گفت: در این مقالات که با موضوعات بسیار متنوع و گسترده در حوزه های حکومت ، اقتصاد ، اخلاق ، سیاست ، خانواده و تربیت تهیه و تدوین شده است قطره ای از اقیانوس بیکران تعالیم امیرالمومنین(ع) ارائه شده است که هرکدام به نوبه خود راهکاری ارزشمند و غنی برای اداره امور فردی و اجتماعی و حکومتی هر ملتی است که به دنبال سعادت و تعالی است.

وی در پاسخ به این سوال که چه ضرورتی را احساس کرده اید که هفت سال متوالی است این همایش را برگزار و دنبال می‌کنید؟ پاسخ داد که امروز بهترین آموزه ای که می تواند گره گشای مشکلات متنوع بشر در جهان باشد ، پیروی کردن و عمل به سیره سراسر درس و آموزه امیرالمومنین(ع) است و بی شک رمز موفقیت و سربلندی بشریت نیز در گرو عمل به همین سیره و ماندن برعهد و پیمان با این شخصیت بی نظیر جهان بشریت است.

وی ادامه داد: این وظیفه‌ای الهی و انقلابی است که بر دوش صاحبان اندیشه و دانش ، نویسندگان و هنرمندان متعهد نهاده شده است که این آموزه ها را با زبان روز و شکلی فاخر و اجرا شدنی در اختیار جهانیان قرار دهند.

وی روی آوری گسترده و فراگیر مردم جهان به خداخواهی و معنویت ، فروپاشی نظام ارزشی منحط غرب و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام دینی را نشانه هایی از هندسه آینده جهان دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی و پرچمدار نظام مبتنی بر آموزه های علوی در عصر حاضر دارای نقش و جایگاه اصلی در این پیچ تاریخی است .

وی گفت: امروز از یک طرف راهپیمایی بیش از بیست میلیون نفر در اربعین حسینی به مردم جهان پیام عشق و عدالت و آزادیخواهی می دهد و از سوی دیگر استیصال و واماندگی استکبار در برابر حمایت و یا مقابله با داعش که فرزند نامیمون مشترک سرویس های اطلاعاتی غرب و ارتجاع منطقه است بر خباثت و جنایت کار بودن سران استکبار گواهی می دهد و در چنین شرایطی است که حوزه های علمیه و دانشگاههای ما باید برای معرفی امیرالمومنین و فضایل آن بزرگوار و تعالیم نجات بخش این اسوۀ حسنه علم و عدالت و مردم مداری بسیج شده و از همه توان و ظرفیت های خود استفاده نمایند .

وی سه همایش علمی سال جاری را که با همت دانشگاهیان استانهای کرمانشاه ، لرستان وگیلان برگزار می گردد را راستای همین هدف دانست و ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد و مسئولین دانشگاه پیام نور استان و سایر دانشگاه های آن استان از تلاشهای روزافزون همه آنان قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد N1060435

وبگردی