آفتاب
یک روزنامه آلمانی تحلیل کرد؛

رئیس جدید موساد باعث تقویت روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی خواهد شد

رئیس جدید موساد باعث تقویت روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی خواهد شد

یک روزنامه آلمانی در شماره امروز خود با اشاره به انتصاب رئیس جدید موساد نوشت: «یوسی کوهن» مناسبات میان تل آویو- آنکارا را به هم گره خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه دی ولت در شماره امروز خود نوشت: انتصاب «یوسی کوهن» به تازگی به عنوان رئیس سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی واکنش های مختلفی در سطح جامعه بین الملل داشته است.

یکی از مواضع اتخاذ شده کوهن که نقش مهمی در انتخاب وی داشت این بود که با توجه به تضعیف بیشتر وجهه رژیم صهیونیستی در منطقه باید مشارکت با کشورهای همسایه جدی تر از پیش تلقی شده و بیشتر به آن پرداخته شود.

کشورهای مصر، ترکیه، اردن و یونان می توانند به عنوان ایستگاههای مهم برای تل آویو به شمار آمده بگونه ای که برقراری روابط راهبردی اقتصادی با آنها در راستای منافع این رژیم خواهد بود.

این روزنامه در ادامه نوشت: با توجه به برخورداری ترکیه از منابع غنی انرژی مانند گاز این کشور در میان همسایه های اسرائیل می تواند محوری ترین نقش را برای دستگاه دیپلماسی آنها بازی کند.

پیش بینی می شود برگزاری نشست های تخصصی به منظور استفاده از گاز ترکیه، به نزدیکی بیش از پیش ترکیه - رژیم صهیونیستی منجر شود.

کارشناسان معتقدند که تامین انرژی تنها نقطه مشترک میان رژیم صهیونیستی و ترکیه است. اما در عین حال از موضوع سوریه نیز در این میان نمی توان غافل شد. پس از سرنگونی جنگنده روسیه از سوی ترکیه مناسبات مسکو- آنکارا به سردی گرائید، چیزی که می تواند به ارتقای مناسبات ترک ها با صهیونیستها منجر شود.

عدم همسویی روسیه و ترکیه در قبال بحران سوریه دیگر عامل تقویت کننده این جبهه دو سویه است.

دی لت همچنین نوشت: روی کار آمدن کوهن در چنین زمان و برهه ای، ریسمان دو طرفه ترکیه - اسرائیل را آنچنان به هم گره خواهد زد که خاورمیانه را با موجی جدید از رویکردهای سیاسی روبرو می کند.

کد N1060417

وبگردی