آفتاب

انتقاد تند کاخ سفید، پنتاگون و وزیر امنیت داخلی آمریکا از ترامپ

انتقاد تند کاخ سفید، پنتاگون و وزیر امنیت داخلی آمریکا از ترامپ

کاخ سفید،‌ پنتاگون و وزیر امنیت اخلی آمریکا با انقتاد شدید از دونالد ترامپ به دلیل اظهارات ضد مسلمانان وی، این اظهارات را در تضاد با امنیت داخلی آمریکا دانستند، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز این سخنان را غیرمسئولانه و نگران کننده خواند.

به گزارش خبرگزرای دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پنتاگون با انتقاد از اظهارات ضد مسلمانان ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواستار خودداری از اظهار چنین سخنانی که گفتمان داعش را درباره در جنگ بودن آمریکا با اسلام تقویت می‌کند، شد.

پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع‌ آمریکا در این باره گفت: هر آنچه که اظهارات داعش را تقویت می کند و آمریکا را علیه عقاید مسلمانان قرار می‌دهد، نه تنها بر خلاف ارزش‌های ما بلکه در تضاد با امنیت ملی ما نیز هست.

ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شده بود.

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در انتقاد از سخنان اخیر ترامپ، این اظهارات را غیر سازنده خواند و گفت گروه‌های تروریستی در گذشته تلاش کردند از این گونه اظهارات، برای تبلیغ دیدگاه‌های افراطی خود استفاده کنند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز از این سخنان ترامپ انتقاد کرد و گفت: مطرح کردن این اظهارات نشان می دهد وی صلاحیت رئیس جمهوری آمریکا را ندارد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: اظهارات دونالد ترامپ پیامدهای منفی برای امنیت ملی آمریکا دارد. داعش تلاش می کند که بگوید به نمایندگی از اسلام در حال جنگ با آمریکا و غرب است. این صحبت ها نادرست و خیال است. حقیقت این است که میلیون‌ها مسلمان در کنار آمریکا و ائتلاف بین‌المللی علیه داعش برای تضعیف و نابودی داعش هستند. ما معتقدیم اظهارات دونالد ترامپ در این زمینه به زیان کشور و برخلاف ارزش های ما است. آنچه که ترامپ گفت بسیار تهاجمی بود و همانطور که رئیس امنیت ملی کشور گفت این اظهارات پیامدهای منفی برای امنیت ملی دارد.

وی گفت: بین بهبود روند رسیدگی درباره افرادی که می خواهند وارد آمریکا شوند بدون توجه به مذهب آنها با آنچه که ترامپ درباره تست مذهبی می گوید،اختلاف چشمگیری وجود دارد. این رسیدگی و تکمیل آن فوریت دارد.

جه جانسون، همچنین وزیر امنیت داخلی آمریکا سخنان دونالد ترامپ درباره مسلمانان را بسیارتوهین آمیز و شرم آور خواند و گفت: پیشنهاد ترامپ درباره ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا به امنیت این کشور لطمه سنگینی خواهد زد. جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا سبب خواهد شد تلاش‌های کنونی برای تقویت ارتباط و همکاری با مسلمانان به بن بست برسد و در این مسئله در نهایت به امنیت ملی آمریکا آسیب خواهد رسید . ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا و قطع همکاری با آنان کاری نادرست است و این اقدام تلاش‌های دولت را برای تقویت امنیت ملی کشور تضعیف خواهد کرد .

زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز اظهارات دونالد ترامپ را « کاملا غیر مسئولانه » خواند و با تاکید بر اینکه آمریکا یک جمهوری مبتنی بر کرامت و حقوق افراد است، درباره خطر طبقه بندی افراد هشدار داد و گفت: این مسئله انسان را از انسانیت خود تهی می کند و می تواند به حمله به بیگناهان منجر شود.

وی با متهم کردن ترامپ به بازی در میدان تروریست‌ها گفت: باتوجه به هدفی که این افراطیون در پی آن هستند و می خواهند بازی خود را به ضرر اکثریت مسلمانان عادی به پیش ببرند، ‌این سخنان کاملا غیر مسئولانه و بسیار نگران کننده است . مسلمانان هم هدف این گروه‌های افراطی و هم هدف حمله دیگر ادیان هستند.

انتهای پیام

کد N1060383

وبگردی