آفتاب

آل‌اسحاق توضیح می‌دهد: فرمان اقتصاد ایران در دست کیست؟/ محافظه‌کاری در تحولات اقتصادی اشتباه است

آل‌اسحاق توضیح می‌دهد: فرمان اقتصاد ایران در دست کیست؟/ محافظه‌کاری در تحولات اقتصادی اشتباه است

رییس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران معتقد است که «برخورد محافظه‌کارانه با مسایل تحولی اقتصادی اشتباه است و مسایل تحول اقتصادی احتیاج به یک برخورد قاطع هزینه‌زای ملی دارد.»

یحیی آل‌اسحاق در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر فرمان اقتصاد ایران در دست کیست؟ اظهار داشت: «فرمان اقتصاد در دست ذینفعان زیرزمینی است.»

وی افزود: «شرایط موجود اقتصادی کشور، یک عده ذینفع دارد. برای مثال، از نظام بانکی کشور یک عده‌ای منتفع هستند و اعتبارات هزاران میلیاردی را دریافت می‌کنند.»

رییس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان این‌که عده‌ای وام گرفتند، اما حاضر نیستند این پول را پس دهند، تصریح کرد: «در حوزه‌های دیگر اقتصادی همچون سرمایه‌گذاری، واردات، صادرات، حوزه‌های پیمانکاری و... نیز این وضعیت وجود دارد و به‌هرصورت شرایط موجود در طول تاریخ، عده‌ای را ذینفع اصلی کرده است.»

آل‌اسحاق متذکر شد: «در حال حاضر ما به این نتیجه رسیده‌ایم که وضع موجود خوب نیست و این وضعیت اقتصادی باید تغییر کند. بر این اساس، می‌خواهیم از این وضعیت موجود به وضعیت مطلوب برویم و برای این کار نیازمند نسخه و نقشه راه هستیم.»

وی با بیان این‌که بر این کار، یک گروه اجرایی نیاز داریم که وضعیت را تغییر دهد، عنوان کرد: «البته نباید تصور کنیم که هیچ عمل اقتصادی بدون هزینه باشد.»

رییس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: «دولتی که می‌خواهد تغییرات ساختاری بدهد، باید هزینه‌ها را قبول کند.»

آل‌اسحاق تاکید کرد: «برخورد محافظه‌کارانه با مسایل تحولی اقتصادی در یک کاسه نمی‌گنجد و مسایل تحول اقتصادی احتیاج به یک برخورد قاطع هزینه‌زای ملی دارد.»

225

کد N1060362

وبگردی