آفتاب

روسیه به ترکیه هشدار داد

روسیه به ترکیه هشدار داد

ایسنا نوشت: نماینده روسیه در سازمان ملل از ترکیه خواست تا اقدامی مانند ارسال نیروهای نظامی به خاک عراق را در سوریه تکرار نکند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل عنوان داشت روسیه از ترکیه انتظار دارد که اقداماتی که درعراق مانند ارسال نیروهای نظامی انجام داد در سوریه انجام ندهد.

شورای امنیت در نشست پشت درهای بسته مساله ارسال نیروهای نظامی ترکیه به خاک عراق را بررسی کرد.

چورکین تاکید کرد: امیدواریم که آنکارا به نگرانی‌های دبیرکل سازمان ملل و تعدادی از اعضای شورای امنیت در این خصوص توجه کند تا اوضاع در عراق آرام شود و درخواست‌های دولت این کشور محقق شود.

وی در ادامه عنوان داشت: ورود نیروهای نظامی ترکیه به خاک عراق برای آمریکا کاملا غیرمنتظره بود و این مساله بار دیگر نشان می‌دهد که ترکیه یک بازیگر غیرقابل پیش بینی است و بااقدامات خود نه تنها عراقی‌ها بلکه همگان را ناراحت می‌کند.

چورکین بعد از نشست شورای امنیت نسبت به نتائج این نشست ابراز ناامیدی کرده و عنوان داشت که این نشست هیچ نتیجه‌ای برای الزام آنکارا برای اتخاذ تصمیمی در خصوص خارج کردن نیروهای خود از عراق در بر نداشت.

بحران میان آنکارا و بغداد بعد از ورود 150 نیروی نظامی ترکیه با تجهیزات خود به خاک عراق تشدید شد.

دولت عراق از ترکیه خواسته بود تا نیروهای خود را از کشورش خارج کند و برای این اقدام حتی به شورای امنیت نیز مراجعه خواهد کرد.

52261

کد N1060334

وبگردی