آفتاب

جوکار: بسته‌شدن پرونده پی‌ام‌دی پیش شرط اجرای برجام است

جوکار: بسته‌شدن پرونده پی‌ام‌دی پیش شرط اجرای برجام است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بسته شدن پرونده پی ام دی را پیش شرط اساسی برای اجرای برجام عنوان کرد.

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: گزارش اخیر آژانس درباره موضوع پی ام دی همانند گزارش‌های پیشین یک سری ابهاماتی دارد اما مهم این است که شورای حکام در این زمینه چه تصمیمی می‌گیرد چرا که اگر پرونده پی ام دی بسته نشود ایران هم موافق اجرای برجام نیست.

وی افزود: اگر شورای حکام بخواهد عاقلانه تصمیم بگیرد مساله پی ام دی حل شده است و آن‌ها باید این پرونده را ببندند و موضوع هسته‌ای را به مسیر اولیه خود برگردانند مگر اینکه بخواهند بهانه‌های خود را ادامه دهند که در این صورت ایران جدیت لازم را به خرج می‌دهد و زیر بار این موضوع نمی‌رود که پی ام دی مفتوح بماند.

نماینده مردم یزد در مجلس، بسته شدن پی ام دی را پیش شرط اساسی برای اجرای برجام عنوان و خاطرنشان کرد: تبادل اورانیوم غنی شده با کیک زرد و موضوع نیروگاه آب سنگین اراک که رهبری بر آن تاکید کردند نیز از جمله شروطی است که نمی توان ازآن تخطی کرد و اگر این شروط رعایت شود می توان به سمت اجرای برجام رفت.

وی در پایان اظهار کرد: البته در طول اجرای برجام هم شروطی وجود دارد که باید لحاظ شود اما بسته شدن پرونده پی ام دی برای کلید خوردن اجرای برجام ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

کد N1060143

وبگردی