آفتاب

دستور الهام علی‌اف برای تسریع روند تکمیل خط آهن آستارا - آستارا

دستور الهام علی‌اف برای تسریع روند تکمیل خط آهن آستارا - آستارا

الهام علی‌اف - رئیس‌جمهور آذربایجان - دستور سرعت بخشیدن به کارهای ضروری برای تکمیل دالان حمل و نقل شمال - جنوب برای اتصال آستارای جمهوری آذربایجان به آستارای ایران را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سفارت کشورمان در باکو به نقل از شبکه تلویزیونی آذری «سی‌بی‌سی» اعلام کرد: در این فرمان بر ضرورت انجام اقدامات تعویق‌ناپذیر جهت اتصال خطوط ریلی این کشور و جمهوری اسلامی ایران با هدف استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های ترانزیتی موجود در چارچوب تکمیل دالان حمل و نقل شمال - جنوب، تاکید شده است.

در متن دستور رئیس‌جمهور آذربایجان آمده است: با توجه به اهمیت مشارکت در اجرای دالان حمل و نقل شمال - جنوب، وزارت امور خارجه به همراه وزارت اقتصاد و صنعت و شرکت راه‌آهن پیش‌ نویس توافقنامه چارچوبی میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران درباره اتصال خطوط ریلی دو کشور و نیز پیش‌نویس توافقنامه میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران درباره تامین مالی و ساخت پل ریلی بر روی رودخانه مرزی آستارا را با نهادهای مربوطه ایران هماهنگ کرده و به رئیس‌جمهور آذربایجان ارائه کنند.»

طبق این فرمان رئیس‌جمهور آذربایجان، طراحی و ساخت بخش خط ریلی از ترمینال راه‌آهن شهرستان آستارای جمهوری آذربایجان تا مرز جمهوری اسلامی ایران و نیز ساخت پل ریلی بر روی رودخانه مرزی آستارا، به شرکت راه‌آهن جمهوری آذربایجان واگذار می‌شود.

رئیس‌جمهور آذربایجان با این دستور، از کمیته دولتی گمرک و نیروی مرزبانی این کشور، فراهم شدن شرایط لازم ایجاد زیرساخت‌های مرزی در رابطه با ساخت پل ریلی بر روی رودخانه مرزی آستارا را خواستار شد.

طرح تکمیل دالان شمال - جنوب - شامل حمل و نقل ترانزیتی محموله‌ها از اروپا و از طریق روسیه، جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران به خلیج فارس و بالعکس است. اجرای این طرح موجب افزایش ظرفیت‌های ترانزیتی روسیه، جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

انتهای پیام
کد N1060103

وبگردی