آفتاب
ظریف در دیدار وزیر امور خارجه افغانستان:

از هر اقدام منجر به ثبات و امنیت افغانستان استقبال می‌کنیم

از هر اقدام منجر به ثبات و امنیت افغانستان استقبال می‌کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: از هر اقدامی که به تقویت ثبات، صلح و امنیت افغانستان منجر شود استقبال می‌کنیم و آمادگی داریم همکاری‌های دو کشور را توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به پاکستان، محمدجواد ظریف که برای شرکت در کنفرانس «قلب آسیا - روند استانبول» با محوریت کمک به حل مسائل افغانستان، به اسلام‌آباد پایتخت پاکستان سفر کرده است، شامگاه سه‌شنبه در دیدار صلاح‌الدین ربانی همتای افغان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از دولت وحدت ملی افغانستان حمایت کرده و خواهد کرد.

وی همچنین به موضوع برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: از طریق برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصای میان دو کشور کشور، قادر خواهیم بود موضوعات مورد علاقه دو کشور را بطور مشترک دنبال کنیم.

وزیر امور خارجه همچنین به دستور سال جاری مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ثبت‌نام بیش از 300 هزار دانش‌آموز افغان در مدارس ایران که والدین آنها بطور غیرقانونی وارد ایران شده‌اند، اشاره کرد و با بیان اینکه "این دانش‌آموزان در مدارس ایران ثبت‌نام شده‌اند و مشغول تحصیل هستند"، این موضوع را نشانه عمق همکاری‌ها میان دو کشور همسایه توصیف کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار، با قدردانی از مشارکت ایران در کنفرانس قلب آسیا، گزارشی از روند مذاکرات صلح در افغانستان ارائه کرد و از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت وحدت ملی کابل تشکر کرد.

صلاح‌الدین ربانی همچنین بر ضرورت افزایش رفت و آمد مقامات دو کشور در سطوح مختلف تاکید کرد و خواستار توسعه همکاری دو کشور به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی شد.

انتهای پیام

کد N1060077

وبگردی