آفتاب

دولت عراق: حاکمیت ملی و مرزهای جغرافیایی، خط قرمز ماست

دولت عراق: حاکمیت ملی و مرزهای جغرافیایی، خط قرمز ماست

ایرنا نوشت: هیات وزیران عراق روز سه شنبه با تاکید بر اینکه حاکمیت ملی و مرزهای جغرافیایی کشور خط قرمز دولت عراق است، اختیارات لازم را به حیدرالعبادی نخست وزیر این کشور در مورد چگونگی برخورد با تجاوز ترکیه به مرزهای های عراق، تفویض کرد.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز از بغداد، دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: هیات وزیران در جلسه امروز خود موضوع ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق را بررسی کرد.
در این بیانیه آمده است: هیات وزیران تاکید کرد که حاکمیت ملی و مرزهای جغرافیایی خط قرمر است و هیچ کس نمی تواند از این خط قرمز عبور کند، به ویژه اینکه دولت عراق توافقنامه ای را در این زمینه امضا نکرده است و به هیچ وجه به نیروهای همسایه ترک اجازه نمی دهد از مرزهای عراق عبور کند.
دفتر عبادی افزود: هیات وزیران به این اجماع رسید که ورود نظامیان ترکیه کاملا غیر قابل قبول و محکوم است و دولت عراق بار دیگر بر موضع خود مبنی بر خروج نیروهای ترک تاکید می کند.
نخست وزیر عراق همچنین یکشنبه شب در بیانیه ای، 48 ساعت به ارتش ترکیه فرصت داد خاک این کشور را ترک کند و به آنکارا هشدار داد که در صورت عدم عقب نشینی نیروهای ترکیه، موضوع نقض حاکمیت ملی عراق، را در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح خواهد کرد.

4949

کد N1060032

وبگردی