آفتاب
معاون راهداری قزوین:

راههای اصلی و فرعی الموت و طارم در استان قزوین بازگشایی شد

راههای اصلی و فرعی الموت و طارم در استان قزوین بازگشایی شد

قزوین-معاون راهداری اداره راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با تلاش شبانه‌روزی راهداران تمامی راه‌های اصلی و فرعی منطقه الموت، طارم و کوهین بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر در پی بازگشایی مسیرهای آزادراهی استان با تلاش شبانه روزی راهداران استان هم مسیر های اصلی و فرعی و کوهستانی استان بویژه در مناطق طارم و الموت بازگشایی شد و عبور و مرور در آنها جریان یافت.

رهاسازی بیش از هزار دستگاه خودرو از میان برف و کولاک

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص امدادرسانی نیروهای مدیریت بحران در جاده ها به خبرنگار مهر گفت: با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری و امدادی از چند روز گذشته تاکنون بیش از یک هزار دستگاه خودرو از میان برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان رها شده و نجات یافتند.

جواد حق لطفی بیان کرد: خودروهای متعددی به علت نبستن زنجیر چرخ، نداشتن سوخت و بی توجهی به هشدارهای مکرر پلیس راه وراهداران با حضور در جاده ها، در برف گرفتار شدند که توسط راهداران رهاسازی شده و در مسیر قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: نبستن زنجیر چرخ، نداشتن سوخت کافی، حضور در جاده ها با توجه به هشدارهای مکرر راهداری و پلیس و حجم بالای ریزش برف و کولاک شدید از دلایل گرفتار شدن این خودروها در برف بوده و از ساعات اولیه آغاز بارندگی در استان از روز یکشنبه تاکنون بیش از هزار دستگاه خودرو توسط ماشین آلات راهداری رها سازی شده و به محل های مناسب هدایت شدند.

حق لطفی گفت: حدود ۱۵۰ دستگاه در آزاد راه قزوین به رشت و ۳۰۰ دستگاه در محور قدیم این مسیر در برف محاصره شده بودند که با تلاش راهداران و با استفاده از ماشین آلات این اداره کل نجات یافتند.

مدیر راهداری استان قزوین یادآورشد: در مسیر مواصلاتی قزوین به سمت زنجان در محورهای قدیم و آزاد راهی نیز بیش از۳۰۰ دستگاه خودرو توسط راهداران از میان برف رها شدند و در مسیر قرار گرفتند.

حق لطفی اظهارداشت: در سایر محورهای استان نیز خودروهای بسیاری در برف مانده بودند و طی روزهای گذشته تجهیزات، ماشین آلات و همچنین گشت های راهداری همچنان که مشغول پاکسازی، برف روبی و بازگشایی کامل محورها بوده اند، عملیات امداد رسانی و رها سازی خودروهای مسافران و رانندگان در دستور کار قرار گرفت و پس از رهاسازی، به محل های مناسب هدایت شدند.

وی گفت: خوشبختانه با حضور موثر و تلاش عوامل راهداری و سایر ارگانهای خدمت رسان جاده ای خودروهایی که در محورهای استان دچار برف گرفتگی شده بودند نجات یافتند.

حق لطفی نبستن زنجیر چرخ، پرنکردن مخازن سوختی خودروها پیش از سفر، حضور درجاده ها با وجود هشدارهای متعدد و مکرر عوامل امداد و نجات جاده ای و حجم برف و کولاکی که سطح محورهای استان را فرا گرفته را از اصلی ترین دلایل گرفتاری خودروهاو مسافرین در برف عنوان کرد.

وی از مسافران ورانندگان خواست در هنگام بارش برف و کولاک شدید ضمن خودداری از انجام سفرهای غیرضروری، تجهیزات زمستانی همراه خود را کنترل کرده و پیش از سفر وضعیت راهها را از طریق شماره ۱۴۱ جویا شوند.

لطفی، مسیر الموت بازگشایی شد

ابوالفضل لطفی رئیس اداره راه و شهرسازی منطقه الموت در خصوص آخرین وضعیت جاده های الموت به خبرنگار مهر گفت: تمامی راه های اصلی، فرعی و همچنین راه های روستایی الموت بازگشایی شده و تردد در آن ها در حال جریان است.

رییس اداره راه و شهرسازی الموت در خصوص عملیات راهداری و برفروبی انجام گرفته در ۴۸ ساعت اخیر گفت: راه های ۲۲ روستا به طول ۲۰۰ کیلومتر برفروبی و بازگشایی شده و تاکنون بیش از۷۸۰ تن مخلوط ماسه و نمک در جاده ها پاشیده شده و حجم برفروبی انجام شده در حدود ۳۰۰ هزار مترمکعب است.

وی افزود: پرسنل ۴ راهدارخانه الموت با ۲۶ دستگاه ماشین آلات در قالب سه گروه اجرایی به صورت شبانه روزی در حال حدمت رسانی و باز کردن جاده های الموت هستند.

ابراهیم آبادی رییس اداره راه و شهرسازی طارم هم در خصوص آخرین وضعیت جاده های طارم گفت: از ۲۳ محور حوزه استحفاظی طارم، ۱۳ محور باز شده و تلاش برای بازگشایی محورهای باقی مانده با جدیت در جریان است.
 
ابراهیم آبادی تصریح کرذ: محورهای اردک از سه راهی سنگان تا عباس آباد، نیارش، سنگان تا دلجک، یوزباش چای، طونیان به سمت قلعه و همچنین محور سیردان در طارم بازگشایی شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی طارم در خصوص عملیات راهداری و برفروبی انجام گرفته در ۴۸ ساعت اخیر بیان کرد: راه های روستایی به طول ۱۵۵ کیلومتر برفروبی و بازگشایی شده و تاکنون بیش از۲۳۰ تن مخلوط ماسه و نمک در جاده ها پاشیده شده و حجم برفروبی انجام شده در حدود ۵۰۰ هزار مترمکعب است.

وی افزود: پرسنل اداره راه و شهرسازی طارم با ۱۰ دستگاه ماشین آلات در قالب ۳ گروه اجرایی به صورت شبانه روزی مشغول خدمت رسانی و باز کردن جاده های این مسیر هستند.

آزاد رییس اداره راه و شهرسازی کوهین هم در خصوص آخرین وضعیت جاده های کوهین گفت: علاوه بر بازگشایی آزاد راه و جاده قدیم قزوین به رشت، راه های دسترسی ۱۴ روستا از جمله حسام آباد، یل آباد، طزرکش و نیکویه بازگشایی شده و تردد در آنها جریان دارد.

وی افزود: پرسنل اداره راه و شهرسازی کوهین با ۳۰ دستگاه ماشین آلات در ۵ گروه اجرایی به صورت شبانه روزی مشغول خدمت و باز کردن جاده های کوهین هستند و تلاش برای بازگشایی محورهای باقی مانده ادامه دارد.

کد N1059969

وبگردی