آفتاب
حجت‌الاسلام آل هاشم:

خواست رهبرانقلاب از جوانان غربی، تعامل صحیح غرب با جهان اسلام است

خواست رهبرانقلاب از جوانان غربی، تعامل صحیح غرب با جهان اسلام است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: رهبر معظم انقلاب در نامه خود به جوانان غربی، خواستار شناخت درست واستفاده از تجربه‌‌های ناگوار برای پی‌‌ریزی بنیان‌‌های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه باجهان اسلام شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام آل هاشم طی سخنانی در جمع کارکنان پایور و دانشجویان وظیفه مرکز آموزش ۰۲ نیروی زمینی ارتش ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به تشریح اهداف و محورهای نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غربی پرداخت و عنوان کرد: این نامه نه تنها برای جوانان غربی بلکه برای جوانان تمام دنیاست.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه زمینه مشترک نگارش هر دو نامه تروریسم در فرانسه است، افزود: نامه دوم رهبر معظم انقلاب مانند نامه اول زمانی نوشته شد که فرانسه شاهد وقوع حادثه تروریستی بود، حادثه ای که در آن موجی از تفکرات ضد اسلامی و اسلام‌ هراسی در غرب به خصوص در اروپا ایجاد شد و رهبر معظم انقلاب تنها دو هفته بعد از این اتفاق تروریستی، در نامه‌‌ای خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، ارائه تصویری ترسناک از دین مبین اسلام را سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام نامیدند و از جوانان غربی خواستند شناخت مستقیم و بی‌واسطه از اسلام به دست بیاورند.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: نامه دوم رهبر فرزانه انقلاب به جوانان غربی نیز زمانی نوشته شد که بار دیگر فرانسه شاهد حادثه تروریستی بود و ایشان در نخستین جمله نامه دوم خود به جوانان غربی نوشتند: حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد، بار دیگر مرا به گفت و گو با شما جوانان برانگیخت. بنابراین، معظم له، عامل نگارش نامه دوم به جوانان غربی را وقوع حادثه تروریستی در فرانسه اعلام می‌کنند.

وی در ادامه به اهداف نگارش نامه دوم اشاره و در این باره تصریح کرد: هدف رهبر معظم انقلاب در نامه اول درخواست و دعوت برای شناخت بی‌واسطه از اسلام بود اما هدف از نگارش نامه دوم یادآوری این نکته مهم است که «تروریسم درد مشترک» جهان اسلام و غرب است.

به گفته رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هدف دیگر نگارش نامه دوم بیان این مطلب است که اگرچه افراط‌گرایان اسلامی حادثه تروریستی پاریس را رقم زدند اما همین گروه‌های افراطی توسط قدرت‌های غربی به خصوص «آمریکا» ایجاد و تقویت شدند.

آل هاشم سپس به محورهای مهم نامه رهبر معظم انقلاب پرداخت و ابراز همدردی با خانواده‌‌های قربانیان حادثه تروریستی پاریس را از جمله این محور ها برشمرد و گفت:  از دیدگاه رهبر جمهوری اسلامی ایران «اخلاق و ارزش‌های انسانی» جایگاه والایی در سیاست دارند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از محورهای نامه ایشان مبین این نکته است که جهان اسلام سال‌های متمادی قربانی تروریسم است و اگر غرب و به خصوص فرانسه هر از گاهی با حادثه تروریستی مواجه می‌‌شوند و مردم چند روزی در خانه‌‌های خود پناه می‌گیرند و از حضور در مجامع و مراکز پرجمعیت پرهیز می‌کنند، مردم عراق، سوریه، یمن، افغانستان سال‌های متمادی و مردم فلسطین دهه‌‌ها است که چنین شرایط ناامنی را شاهد هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: از منظر رهبر معظم انقلاب درد تروریسم در دنیای اسلام دو تفاوت عمده با درد تروریسم در غرب دارد. نخستین تفاوت این است که «دنیای اسلام در ابعادی به مراتب وسیع‌تر، در حجمی انبوه‌تر و به مدت بسیار طولانی‌تر قربانی وحشت‌‌افکنی و خشونت بوده است.» دومین تفاوت نیز این است که «خشونت‌ها در جهان اسلام همواره از طرف برخی قدرت‌های بزرگ به شیوه‌های گوناگون و به شکل موثر حمایت شده است».

تضاد سیاست‌های غرب در برخورد با جنبش بیداری در جهان اسلام به عنوان سومین محور نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی بود که حجت الاسلام آل هاشم به آن اشاره و خاطرنشان کرد: در حالی که قدرت‌های غربی شعار دموکراسی و حقوق بشر سر می‌دهند، اما رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی یادآوری می‌کنند که «عقب‌‌مانده‌‌ترین نظام‌های سیاسی همواره در ردیف متحدان غرب جای گرفته‌‌اند» و «پیشروترین و روشن‌‌ترین اندیشه‌‌های برخاسته از مردم‌سالاری‌‌های پویا در منطقه، بی‌رحمانه مورد سرکوب قرار گرفته است» که این تضاد آشکار در سیاست‌های غربی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه پشتیبانی از تروریسم دولتی اسرائیل و  لشکرکشی‌‌های سال‌های اخیر به دنیای اسلام را سومین نمونه از منطق متناقض سیاست‌های غرب عنوان کرد که در نامه رهبر فرزانه انقلاب به آن اشاره شده است.

آل هاشم افزود: رهبر معظم انقلاب پشتیبانی از تروریسم دولتی اسرائیل را چهره دیگر تضاد سیاست‌های غربی عنوان کرده و می فرمایند: چرا این رژیم جنایتکار هرگز به طور جدی و موثر مورد سرزنش متحدان پرنفوذ خود و یا لااقل نهادهای به ظاهر مستقل بین‌‌المللی قرار نگرفته است.

وی در ادامه با بیان این که دو نکته مهم انتقادی در این جملات رهبر معظم انقلاب وجود دارد تصریح کرد: نکته اول این است که نهادهای بین‌‌المللی نیز در خدمت سیاست‌های متضاد غربی قرار دارند و نکته دوم این است که نادیده گرفتن خشونت رژیم اسرائیل سبب نرمالیزه شدن خشونت توسط این رژیم جنایتکار شده است. به عبارت دیگر، خشونت رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به موضوعی عادی و تکراری برای دولتمردان و شهروندان غربی تبدیل شده است.

آل هاشم سپس با تشریح ریشه تروریسم در سیاست‌های غرب، آن را به عنوان چهارمین محور نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی عنوان و دراین باره افزود: معظم له در این نامه به چگونگی تأثیرگذاری سیاست‌های غرب بر خشونت پاسخ می‌دهند که می‌توان از آن جمله به ذهنیت آلوده به تزویر، معیارهای دوگانه غرب در برخورد با تروریسم و شبیه‌سازی و همانندسازی فرهنگی به مثابه خشونت خاموش و تغذیه فرهنگی ناسالم در محیط آلوده و مولد خشونت غرب اشاره کرد.

وی گفت: راهکارهای ایجاد امنیت و آرامش محور دیگری است که در نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی وجود دارد که اصلاح اندیشه خشونت‌‌زا در غرب و اجتناب از واکنش‌های عجولانه از آن جمله هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان تعامل صحیح و شرافتمندانه غرب با جهان اسلام را خواست رهبر معظم انقلاب از جوانان غربی عنوان و تصریح کرد: ایشان در پایان نامه خود به جوانان غربی، خواستار شناخت درست و استفاده از تجربه‌‌های ناگوار برای پی‌‌ریزی بنیان‌های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه با جهان اسلام شدند.

با حضور حجت الاسلام آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر عابدی فرمانده مرکزآموزش ۰۲ نیروی زمینی، مسجد قمر بنی هاشم(ع) و سالن سینمایی چند منظوره این مرکز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

کد N1059963

وبگردی