آفتاب
رییس جامعه المصطفی:

اولویت اساسی دانشگاه‌ها زمینه‌سازی برای رشد علم است

اولویت اساسی دانشگاه‌ها زمینه‌سازی برای رشد علم است

رییس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به دستاوردهای علمی کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: روند رو به رشد علمی کشور با وجود تلاش‌های بازدارنده دشمن ادامه داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در آئین تجلیل از پژوهشگران و فن‌آوران برتر استان قم، طی سخنانی با بیان این‌که «نباید پیشرفت‌های علمی کشور بعد از انقلاب نادیده گرفته شود» اظهار کرد: گامهای بلندی در ایران در زمینه‌های علمی برداشته شده است.

وی با اشاره به مقوله‌های بازدارنده‌ای چون ترور، جنگ و تحریم ملت ایران، افزود: توسعه علمی و فن‌آوری در کشور با وجود همه مشکلات ادامه داشته است.

وی ضرورت تعیین چارچوبی مشخص برای حیطه رشد علمی در همه زمینه ها را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اگرچه علم و فن‌آوری در اقتدار یک کشور نقشی اساسی دارد،اما از منظر انقلاب اسلامی این توسعه علمی در صورتی که در جهت تمدن سازی پیش رود ارزشمند می‌گردد و رشد همه‌جانبه فرهنگی، علمی، اقتصادی و ... را در سطح جهانی فراهم می‌نماید.

رئیس دانشگاه جامعه المصطفی در ادامه به برخی از دستاوردهای علمی کشور در طول چند دهه گذشته از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: توسعه ساختارهای علمی، تخصیص بودجه‌های پژوهشی و افزایش این بودجه ها، تحصیلات تکمیلی، حضور در حوزه‌های پیشرو همچون نانو، سلول‌های بنیادی ، هوا فضا ، نفت و افزایش نقش بخش خصوصی و ارتباط بین دانشگاه و صنعت که مد نظر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) نیز می‌باشد از جنبه‌های رشد علمی کشور است.

وی در ادامه اهمیت توجه بیشتر به مباحث پژوهشی در کشور را برشمرد و اظهار کرد: لزوم پژوهش‌محوری در نظام آموزشی، کاهش فاصله بین علم و فناوری،توجه به نیاز ها، اقتضاها و اولویت‌های جامعه، توجه به بخش نخبگان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ارائه تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری خصوصی از مسائل این حوزه است که باید مرتفع گردد.

وی اولویت اساسی دانشگاه‌های میهن اسلامی را زمینه‌سازی برای رشد علم و فن آوری درکشور دانست و افزود: جایگاه امروز قم ارمغان انقلاب اسلامی است و حفظ و ارتقاء این جایگاه با همدلی حوزه و دانشگاه و ارتباط با صنعت بدست می‌آید.

انتهای پیام

کد N1059956

وبگردی