آفتاب

آمریکا احزاب ونزوئلا را به مذاکرات جامع دعوت کرد

آمریکا احزاب ونزوئلا را به مذاکرات جامع دعوت کرد

آمریکا ضمن درخواست از تمامی احزاب سیاسی ونزوئلا برای تکمیل انتخابات این کشور حمایت خود را از مذاکرات برای مقابله با چالش‌های اقتصادی و اجتماعی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری، وزیر خارجه آمریکا به ونزوئلایی‌ها برای انتخابات پارلمانی روز یکشنبه این کشور که طی آن حزب سوسیالیست اکثریت را از دست داد، تبریک گفت.

آمریکا و ونزوئلا مدت‌هاست به ویژه با ریاست جمهوری نیکولاس مادورو و هوگو چاوز روابط سردی را سپری می‌کنند چرا که دو دولت اخیر ونزوئلا همواره از منتقدان واشنگتن محسوب می‌شوند.

کری در بیانیه‌ای کتبی درباره انتخابات اخیر ونزوئلا اظهار کرد: این انتخابات نشان داد ونزوئلایی‌ها همگی خواهان تغییر در مسیر کشور هستند.

پیروزی روز یکشنبه ائتلاف وحدت دموکراتیک به عنوان حزب اپوزیسیون ونزوئلا برای دولت مادورو تنبیهی برای بحران سیاسی و اجتماعی این کشور محسوب می‌شود. این اولین بار است که طی 16 سال گذشته جنبش "چاوزیسم" اکثریت را در پارلمان 167 عضوی ونزوئلا از دست می‌دهد.

در ادامه بیانیه وزیر خارجه آمریکا آمده است: گفت‌وگو میان تمام احزاب ونزوئلا برای رسیدگی به چالش‌های اجتماعی و اقتصادی این کشور امری ضروری است و آمریکا در کنار سایر جوامع جهانی برای حمایت از چنین مذاکراتی آماده است.

انتهای پیام

کد N1059926

وبگردی