آفتاب
با تأکید بر اجرای تعهدات طرفین در برجام؛

ولایتی: بازگشایی مجدد پرونده «پی ام دی» دبه درآوردن است

ولایتی: بازگشایی مجدد پرونده «پی ام دی» دبه درآوردن است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن تاکید بر اجرای تعهدات طرفین در اجرای برجام، گفت: پرداختن مجدد به پرونده پی ام دی (ابعاد احتمالی نظامی) نوعی دبه درآوردن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، علی اکبر ولایتی عصر امروز پس از دیدار با وزیر دارایی لبنان در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که واکنش ایران در خصوص پرداختن مجدد طرف غربی و مطرح کردن دوباره پرونده پی ام دی پس از اجرای برجام چه خواهد بود، تصریح کرد: آنچه طرفین انجام می‌دهند، باید مطابق همان قرار قبلی باشد که به آن متعهد شده اند.

وی تاکیدکرد: اگر قرار به مطرح شدن ادعاهای جدید باشد، این موضوع مورد قبول ایران نخواهد بود.

رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اتحاد ایران، سوریه و لبنان در روند پیروزی های اخیر در سوریه و همچنین کمک روسیه به این مجموعه گفت: به زودی شاهد پیشرفت های بیشتری در تثبیت مجدد اقتدار دولت قانونی سوریه بر این کشور و حفظ تمامیت ارضی آن خواهیم بود.

علی اکبر ولایتی افزود: در گفتگوی دوستانه، صمیمانه و کاری که با آقای خلیل داشتیم پیرامون موضوعات دوجانبه  در حوزه های مختلف بحث و همچنین بر ارتقای روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور تاکید شد.

وی گفت: ایران، لبنان و سوریه با هم برای دفاع از مردم و دولت بشار اسد اتحاد نزدیک دارند.

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از زمان شروع حرکت تروریستی در سوریه علیه دولت قانونی این کشور و مردم آن تاکنون سه کشور ایران، سوریه و لبنان با تلاش بسیار،  اتحاد بسیار مثال زدنی با یکدیگر نشان داده اند.

ولایتی با اشاره به گذشت 5 سال از مبارزه نفس گیر با تروریست های تکفیری در سوریه ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که در پیروزی های متعدد مناطق شمالی و شمال غربی سوریه سه کشور تاثیرگذار بوده و باهم همکاری کردند.

وی رابطه ایران و لبنان را رابطه ای بسیار راهبردی و منسجم خواند و گفت: در همکاری های منطقه ای هم سه کشور با یکدیگر مواضع بسیار نزدیک و بلکه مشابه دارند.

ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: در اجلاس وین یک و دو ایران و لبنان با یکدیگر هماهنگی کاملی در موضع گیری سیاسی به نفع دولت قانونی سوریه و مردم این کشور داشته اند.

کد N1059911

وبگردی