آفتاب
ولایتی و وزیر اقتصاد لبنان در جمع خبرنگاران تاکید کردند،

مواضع مشترک ایران و لبنان درقبال سوریه

مواضع مشترک ایران و لبنان درقبال سوریه

وزیر اقتصاد لبنان و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار دوجانبه در جمع خبرنگاران حاضر شده و بر مواضع مشترک دو کشور در خصوص مساله سوریه تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی حسن خلیل در جمع خبرنگاران گفت: در این سفر ملاقات‌های دوجانبه‌ خوبی داشتیم که بر تقویت روابط دو کشور برای حفظ منافع مشترک و برای مبارزه با چالش‌های منطقه‌ای صحبت کردیم به ویژه اینکه کشور ما در خط مقدم تماس با دشمن صهیونیست قرار دارد.

وی ادامه داد:‌ متاسفانه سوریه امروز درگیر توطئه‌هایی است و ما باید تلاش‌های یکپارچه‌ای برای مقابله با خطر تروریسم انجام دهیم.

وزیر اقتصاد لبنان خاطرنشان کرد: کشور ما خودش را بخشی از مقاومت علیه تروریسم می داند و لبنان امروز به عنوان محل تلاقی مذاهب مختلف مورد هدف دشمن تکفیری قرار دارد.

حسن خلیل همچنین اظهار کرد: مقامات لبنان کمال تشکر را از مواضع شما دارد و تمام این موضع گیری‌ها تحت نظر مقام معظم رهبری گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی نیز در رابطه با این اظهارات با اشاره به دیدار صورت گرفته با وزیر اقتصاد لبنان گفت: ملاقات دوستانه و گفت‌وگوهای دوجانبه خوبی داشتیم و با توجه به اینکه روابط دو کشور در مسایل سیاسی در سطح عالی است، امروز دو طرف ضرورت بالا بردن روابط اقتصادی را احساس کردند.

وی با اشاره به مواضع ایران و لبنان برای حل بحران سوریه افزود: دو کشور مواضع مشترکی برای حل بحران سوریه و بشار اسد دارند و امروز پس از 5 سال مبارزه در سوریه و به وجود آمدن پیروزی‌هایی در شمال و شمال غربی این کشور همچنان کمک‌های ما به سوریه ادامه دارد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک خاطرنشان کرد: البته در این میان باید کمک‌های کشور روسیه را نیز در نظر داشته باشیم.

ولایتی در پایان اظهار کرد: روابط ایران و لبنان بسیار راهبردی است و این دو کشور در نشست وین 1 و 2 هماهنگی ویژه ای در ارائه مواضع خود در حل بحران سوریه نشان دادند.

انتهای پیام

کد N1059881

وبگردی