آفتاب

استقبال کامرون از جدیت دونالد تاسک برای مذاکره با انگلیس

استقبال کامرون از جدیت دونالد تاسک برای مذاکره با انگلیس

نخست وزیر انگلیس از این که در اتحادیه اروپا اراده قوی‌ای برای رسیدن به توافق با این کشور وجود دارد، استقبال می‌کند اما همچنان بر قطع پرداخت کمک‌ هزینه رفاهی به مهاجران در اتحادیه اروپا برای مدت چهار سال تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس وعده داده روابط کشورش با اتحادیه اروپا را در آستانه برگزاری رفراندوم بر سر تداوم عضویت لندن در این اتحادیه تا پایان سال 2017 اصلاح کند.

این در حالی است که روز دوشنبه مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا با انگلیس اعلام کرد، اراده قدرتمندی برای رسیدن به توافق با انگلیس وجود دارد اما هنوز در زمینه یکی از درخواست‌های کلیدی انگلیس با هدف محدود کردن مهاجرت در این اتحادیه توافقی حاصل نشده است.

دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا در نامه‌ای به رهبران اتحادیه اروپا پیش از نشستی در روزهای آینده که به ریاست وی برگزار خواهد شد، از 27 کشور دیگر عضو این اتحادیه تقاضا کرد تا سریعا به نگرانی‌های دیوید کامرون پاسخ دهند زیرا بی‌اطمینانی درباره مساله برگزاری رفراندوم در انگلیس باعث بی‌ثبات شدن اتحادیه اروپا شده است.

سخنگوی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس گفت: این مذاکرات درباره رسیدگی به نگرانی‌های مردم انگلیس درباره عضویت اتحادیه اروپا است و معنی آن این است که ما در همه چهار حوزه‌ای که مشخص کرده‌ایم نیاز به اصلاحات داریم.

وی افزود: رهبر انگلیس از نامه دونالد تاسک به عنوان یک گام رو به جلو در مذاکرات استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: آنچه که مهم است این است که ما همچنان به زمینه‌سازی برای مطرح کردن دلایلمان درباره لزوم ایجاد این تغییرات ادامه می‌دهیم. یک مساله که ما در تلاش برای رسیدگی به آن هستیم این است که ما چطور می‌توانیم در داخل اتحادیه اروپا بهتر مهاجرات را کنترل کنیم. ما به بحث درباره این موضوع و بررسی گزینه‌ها ادامه خواهیم داد.

این سخنگو در پاسخ به این سوال که آیا دیوید کامرون همچنان بر مساله قطع اعطای مزایای رفاهی به شهروندان اتحادیه اروپا که در انگلیس کار می‌کنند برای مدت چهار سال اول تاکید دارد، گفت: این پیشنهادی است که با قاطعیت روی میز مذاکره گذاشته شده است. به همین دلیل است که ما باید در نشست چند روز دیگر یک مناظره سیاسی موثر در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N1059682

وبگردی