آفتاب

یک روزنامه الجزایری از ورود البغدادی به شهر سرت لیبی خبر داد

یک روزنامه الجزایری از ورود البغدادی به شهر سرت لیبی خبر داد

یک روزنامه الجزایری از انتشار گسترده شایعه‌هایی در شهر سرت لیبی مبنی بر ورود غیرمنتظره رهبر داعش به این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه الشرق چاپ الجزایر، با وجود اینکه هنوز هیچ گونه اظهارنظری از سوی داعش و یا حامیان آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر نشده، از ورود ناگهانی ابوبکر البغدادی، رهبر داعش به شهر سرت لیبی در روز پنجشنبه گذشته خبر داد و نوشت: در میان ساکنان سرت چنین خبری بسیار منتشر شده و همزمان تدابیر امنیتی در مراکز ایست‌ بازرسی شدت یافته است.

این روزنامه به نقل از برخی منابع نوشت: رهبر داعش که هفته گذشته خبرهایی از فرارش به ترکیه از ترس حملات هوایی روسیه و فرانسه منتشر شده بود احتمالا اکنون به شهر سرت که داعش کنترل کامل آن را در دست دارد، فرار کرده و با استقرار در پایگاه حفاظت شده "واجادوجو" که امکان آسیب دیدن آن در بمباران‌ها بسیار کم است، پناه گرفته است.

این روزنامه در ادامه نوشت: این خبرهای منتشر شده که داعش در شهر سرت با ایجاد ایست‌های بازرسی و خندق‌های شنی و استخدام گروه جدیدی از شبه نظامیان در ارتش که شامل جوانانی 14 تا 18ساله می‌شود فعالیت بسیاری دارد.

محمد الحجازی، سخنگوی ارتش لیبی در گفت‌وگو با الشروق اعلام کرد: این روزها گروه‌هایی از رهبران داعش خود را به سرت رسانده‌اند اما من هنوز نمی‌توانم ورود البغدادی را به سرت تایید یا تکذیب کنم.

حجازی افزود: داعش اکنون کنترل حوزه‌های نفتی را در دست دارد و از سوی شبه نظامیانی که از ترکیه، سودان و تونس به لیبی می‌آیند حمایت بسیار می‌شود.

حجازی تاکید کرد: داعش نیروهای خود را برای کنترل جنگنده‌ها با کمک دستگاهی ویژه آموزش می‌دهد. در این شهر یک فرودگاه و پایگاه هوایی نظامی وجود دارد و بعید نیست که آموزش‌های مذکور برای آغاز عملیات ضربتی با جنگنده‌هایی در کشورهای اروپایی و یا همسایه با هدف آزادسازی نیروهایش و یا عملیات انتحاری توسط جنگنده‌ها انجام می‌شوند.

انتهای پیام

کد N1059643

وبگردی