آفتاب

سلاح‌های هسته‌ای خطری بزرگ‌تر از گرمایش زمین

سلاح‌های هسته‌ای خطری بزرگ‌تر از گرمایش زمین

یک روزنامه آمریکایی در تحلیلی کوتاه نوشت: 300 سلاح هسته‌ای فرانسه در حفاظت از فرانسویان در برابر حملات دهشتناک انتحاری پاریس در 13 نوامبر بی‌فایده بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه هافینگتن پست در مقاله‌ای نوشت:‌ در صورتی که فرانسه در هر زمان از سلاح‌های هسته‌ای برای حمله به شهرها و مناطق صنعتی دیگر کشورها استفاده کند، فرانسه خود یک بمب گذار انتحاری خواهد شد.

حتی اگر کشوری حمله هسته‌ای موفقیت آمیزی علیه دشمنانش انجام دهد طبق دکترین تخریب تضمینی متقابل که راه را برای حمله هسته‌ای و نابودی کشور متخاصم باز می‌کند،‌ زمستان هسته‌ای به‌وجود آمده ممکن است میلیاردها نفر در سراسر جهان را به کامل مرگ بکشاند که شامل شهروندان کشور متخاصم نیز می‌شود.

تاثیرات آب و هوایی که در نتیجه دود ناشی از آتش‌سوزی چنین حملاتی پیش می‌آید تا بیش از یک دهه باقی می‌ماند و سیاره ما را به چنان سرمایی سوق می‌دهد که تولیدات کشاورزی متوقف یا به سختی تولید خواهند شد و باعث بروز قحطی و گرسنگی در فرانسه و دیگر نقاط جهان می‌شود.

برای فرانسه و مابقی جهان خلاص شدن از زرادخانه‌های هسته‌ای‌شان امری الزام‌آور است. این سلاح‌ها بدون به مخاطره افکندن خود کشور حمله کننده نمی‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. تهدید استفاده از این سلاح‌ها از سوی هر کشوری مضحک است و نمی‌تواند جدی گرفته شود. سلاح‌های هسته‌ای بازدارندگی ایجاد نمی‌کنند. نه تنها سلاح‌های هسته‌ای مانع فعالیت تروریست‌ها نمی‌شوند بلکه از حمله دیگر کشورها نیز جلوگیری نمی‌کنند. برای مثال فقط به حمله آرژانتین به بریتانیا (جنگ جزایر فالکلند) یا جنگ شش روزه اسراییل و حمله کشورهای اروپای شرقی پس از جنگ جهانی دوم توجه کنید.

احتمال استفاده از سلاح‌های هسته‌ای به طور اشتباهی در وحشت پس از یک حادثه بین‌المللی توسط یک هکر کامپیوتر یا یک رهبر رذل کشوری هسته‌ای، تنها با حذف خود سلاح‌های هسته‌ای می‌تواند برطرف شود.

در حالی که مذاکرات مهم آب و هوا در بیست و یکمین کنفرانس کشورها در پاریس ادامه دارد، باید به خاطر بسپاریم که بزرگ‌ترین تهدید برای سیاره ما از اقدامات انسان‌ها، گرمایش زمین نیست بلکه از استفاده عمدی یا سهوی سلاح‌های هسته‌ای ناشی می‌شود. اکنون نیاز داریم که سلاح‌های هسته‌ای ممنوع شوند.

انتهای پیام

کد N1059571

وبگردی