آفتاب

فعالیت 17 مرکز کاریابی داخلی در چهار محال و بختیاری

فعالیت 17 مرکز کاریابی داخلی در چهار محال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون 17 مرکز کاریابی داخلی و یک مرکز کاریابی خارجی در سطح استان فعال هستند که زمینه اشتغال11هزار و 974 را فراهم کرده‌اند.

«عباس جزایری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه چهارمحال و بختیاری- با اشاره به این‌که مراکز کاریابی، موجب تسریع در به‌کارگیری جویندگان کار و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز کارفرمایان است، اظهار کرد: این کار توسط کاریابی‌ها برای کارفرمایان به‌صورت رایگان و برای کارجویان با توجه به تعرفه مشخص شده در قانون تأسیس کاریابی‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون 17 مرکز کاریابی داخلی و یک مرکز کاریابی خارجی در سطح استان فعال هستند که بیشترین تعداد مراکز کاریابی به‌ترتیب در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان و سامان واقع شده است.

جزایری با اشاره به این‌که از سال 90 تاکنون 38هزار و 119 نفر از استان، جوینده کار هستند، گفت: از این تعداد 11هزار و 788 نفر زن و 26هزار و 331 نفر مرد است.

وی با اشاره به این‌که بیشترین افراد جویای کار دارای مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس هستند، تصریح کرد: از سال 90 تا پایان مهرماه سال 12هزار و 736 جویای کار با مدرک لیسانس به بالاتر به مراکز کاریابی مراجعه کرده‌اند.

جزایزی اظهار کرد: شمار افراد جویای کار با مدرک دیپلم و فوق دیپلم به‌ترتیب 9409 نفر و 5569 نفر است که این مراکز کاریابی 11هزار و 974 فرصت شغلی برای جویندگان کار فراهم کرده است که تنها 6369 نفر از این فرصت‌های شغلی استفاده کرده‌ و مشغول به کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: : چنانچه موسسه‌ای بدون مجوز فعالیت کند، شناسایی شده و به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مؤسسات کاریابی بر اساس آئین‌نامه اجرایی فعالیت می‌کنند که مهم‌ترین وظایف و اهداف تعریف شده آن‌ها در این آئین‌نامه شامل ثبت نام از کارجویان، شناسایی فرصت‌های شغلی داخلی و خارجی، ارائه خدمات مشاوره به کارجویان و کارفرمایان، معرفی کارجویان به فرصت‌های شغلی و وارد کردن اطلاعات بازار کار به شبکه ملی بازار کار است.

انتهای پیام

کد N1059532

وبگردی