آفتاب

منتجب‌نیا: کمیته رایزنی با شورای نگهبان درجبهه اصلاحات فعال است/ حضور چندلایه اصلاح‌طلبان درانتخابات

منتجب‌نیا: کمیته رایزنی با شورای نگهبان درجبهه اصلاحات فعال است/ حضور چندلایه اصلاح‌طلبان درانتخابات

ایلنا نوشت: قائم مقام دبیر کل اعتماد ملی با بیان اینکه کمیته رایزنی با شورای نگهبان در جبهه اصلاحات فعال است، اظهار کرد: فعالیت اصلاح طلبان برای مجلس خبرگان با محوریت آیت الله هاشمی و سیدحسن خمینی انجام می شود.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در نشستی که با حضور اصلاح‌طلبان استان قم که در محل سالن اجتماعات مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم برگزار شد، در خصوص دغدغه اصلاح‌طلبان برای رد صلاحیت‌های احتمالی در انتخابات پیش رو، گفت: کمیته رایزنی و تعامل در جبهه اصلاحات تشکیل شده که وظیفه‌اش بر قراری ارتباط با اعضای شورای نگهبان و دیگر مؤثرین است؛ از قبل هم کار‌هایش را شروع کرده بود و ملاقات‌هایی هم داشت که امیدوار کننده بود؛ همه اصرار دارند که کار این کمیته ادامه پیدا کند.

این فعال سیاسی  با بیان اینکه اگر امروز درصد بیشتری از مردم با ما اصلاح‌طلبان همراهی می‌کنند به این دلیل است که می‌بینند ما با آن‌ها هم‌صدا هستیم، گفت: این مردم احساس می‌کنند ما چیزی غیر از آنچه که حکومت می‌گوید، می‌گوییم و این خیلی خوب نیست؛ چرا که شرایط ایده‌آل این است که مردم همراه یک حکومت باشند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خشونت مخالفان اصلاحات روز به روز بیشتر می‌شود، گفت: زمانی فقط جلسه را به هم می‌زدند اما امروز چاقو کشی هم می‌کنند و می‌خواهند به سخنرانان اصلاح طلب صدمه جانی بزنند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه سکوت عقلای کشور نسبت به چاقوکشی سیاسی جای تعجب دارد، گفت: در تعجبم که برخی از عقلای کشور این شراط را می‌بینند و آینده آن را تشخیص نمی‌دهند و راجع به آن سکوت می‌کنند.

وی گفت: آقای روحانی رئیس جمهور، اصلاح‌طلب نبود و نیست اما چون حرف‌هایی می‌زند که با جنس حرف‌های آقایان متفاوت است، گاهی با او و حامیان او به تندی برخورد می‌کنند.

منتجب نیا با بیان اینکه یکی از ضعف‌های ما اصلاح‌طلبان این است که به احزاب توجه کامل نمی‌کنیم، گفت: ما معمولا یا وارد حزب خاصی نمی‌شویم و مثلا می‌گوییم افتخار می‌کنیم عضو هیچ حزبی نیستیم، یا حزب را فقط به عنوان محل گعده و چای خوردن انتخاب می‌کنیم، در حالی که حزب جایگاهی است که باید افراد را برای پیشرفت کشور سازماندهی کند؛ از طرفی اگر می‌خواهیم جلوی تندروی‌ها و استبداد را در کشور بگیریم چاره‌ای جز تحزب نداریم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اخیرا به آقای خاتمی گفتم که از آقای روحانی نباید انتظار داشت زیر بال و پر اصلاح‌طلبان را بگیرد٬ اما باید از فرصت پیش آمده در دولت ایشان برای تقویت تشکل‌ها و احزاب استفاده کنیم.

منتجب نیا در ادامه و در پاسخ سؤال یکی از حضار در جلسه مبنی بر اینکه برنامه جبهه اصلاحات برای مجلس خبرگان رهبری چیست؟ گفت: در خصوص مجلس خبرگان به دلیل تخصصی‌تر و حساستر بودن، کارهایی در حال انجام است که آیت‌الله هاشمی، حاج حسن آقای خمینی و برخی دیگر در این زمینه فعال هستند که امیدواریم موفق باشند و جمعی را در خبرگان داشته باشیم که بتوانند مؤثر باشند و اظهار نظر کنند.

این فعال سیاسی در پاسخ به سؤالی در خصوص دغدغه اصلاح طلبان برای رد صلاحیت‌های احتمالی در انتخابات پیش رو، گفت: کمیته رایزنی و تعامل در جبهه اصلاحات تشکیل شده که وظیفه‌اش بر قراری ارتباط با اعضای شورای نگهبان و دیگر مؤثرین است؛ از قبل هم کار‌هایش را شروع کرده بود، و ملاقات‌هایی هم داشت که امیدوار کننده بود؛ همه اصرار دارند که کار این کمیته ادامه پیدا کند.

وی افزود: البته مسئله دیگر مدیریت کاندیداهاست؛ مثلا افرادی هستند که می‌دانیم حتما قرار است رد صلاحیت شوند، که اگر آن‌ها را آوردیم، نتیجه کار مشخص است؛ البته بنا نیست هیچ کدام از افرادی که این احتمال در مورد آن‌ها وجود دارد کاندیدا نباشند؛ در کل باید لایه‌های مختلفی از اصلاح طلبان را برای انتخابات داشته باشیم.

27213

 

کد N1059319

وبگردی