آفتاب

آمریکا مدعی شد جنگنده روسیه عامل حمله به موضع ارتش سوریه بوده است

آمریکا مدعی شد جنگنده روسیه عامل حمله به موضع ارتش سوریه بوده است

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت، ارتش آمریکا مدعی شده است جنگنده‌های روسیه مسئول حمله‌ منسوب ائتلاف ضدداعش آمریکایی علیه موضع ارتش سوریه در دیرالزور بوده‌اند!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ به نقل از این روزنامه، دولت سوریه روز دوشنبه اعلام کرده بود جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش شبانه دست به حمله هوایی علیه موضع ارتش سوریه در استان دیرالزور در شرق این کشور زده‌ا‌ند.

بر اساس بیانیه دولت سوریه این حمله منجر به کشته شدن سه سرباز ارتش سوریه و زخمی شدن 13 تن دیگر شده است.

این نخستین بار بوده که ارتش سوریه از حمله ائتلاف هوایی تحت رهبری آمریکا علیه مواضع خود از زمان مداخله این ائتلاف به بهانه مبارزه با داعش در سوریه در 14 ماه پیش خبر می‌دهد. این خبر باعث افزایش تنشها در آسمان پر رفت و آمد سوریه شده است.

یک مقام آمریکایی که نام خود را فاش نساخت اواخر روز دوشنبه گفته است: پنتاگون "مطمئن" است یک جنگنده روس چنین حمله‌ای را انجام داده است. هنوز دولت‌های سوریه یا روسیه واکنشی به این حرف نشان نداده‌اند.

چنین اتهام‌زنی نشاندهنده خطری است که اشتباه یا اطلاعات غلط در جنگ سوریه می‌توانند در پی داشته و یک جنگ گسترده‌تر را رقم بزنند چرا که همزمان آمریکا و روسیه در حال پیشبرد کمپین‌های هوایی مخالفی برای مبارزه با داعش هستند.

در همین حال سرهنگ استیو وارن، سخنگوی ارتش آمریکا در بغداد گفت: جنگنده‌های آمریکایی حملات هوایی شبانه‌ای در دیرالزور انجام داده‌اند اما هدفشان چاه‌های نفتی بوده که دست کم 34 مایل با منطقه عیاش جایی که موضع دولت سوریه در آن هدف حمله هوایی قرار گرفته، فاصله داشته است.

در مسکو دیمیتری پسکوف،‌ سخنگوی ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهور روسیه گفت، نمی‌تواند اطلاعات ارائه شده از سوی دولت سوریه را تایید کند.

انتهای پیام

کد N1059157

وبگردی