آفتاب

نشست با خبرنگاران خارجی در کبابخانه/ "دوستان اردوغان صاحب رستوران هستند نه داعشی"

نشست با خبرنگاران خارجی در کبابخانه/ "دوستان اردوغان صاحب رستوران هستند نه داعشی"

یکی از مقامات ارشد دولت ترکیه برای ارائه اطلاعات جدید درباره تنش‌ها بین مسکو و آنکارا میزبان خبرنگاران خارجی بود اما این نشست در محلی نه چندان مناسب برگزار شد؛ کبابخانه‌ای در مرکز استانبول که اخیرا هدف رسانه‌های روسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، به گفته این مقام ترکیه‌ای انتخاب این محل در ارتباط با "ادعاهای بی‌اساس روس‌ها" درباره صاحب این رستوران صورت گرفته است.

گویا اخیرا رسانه‌های روسی از صاحب این کبابخانه به عنوان یکی از اعضای داعش نام برده‌اند و عکس وی را با بلال اردوغان، پسر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه منتشر کرده‌اند.

علی کمبر، یکی از دو صاحب این رستوران در این باره می‌گوید: زمانی که این عکس گرفته شده داعش حتی وجود نداشت.

روسیه از تاریخ سقوط هواپیمایش توسط ترکیه تحریم‌های اقتصادی و انرژی متعددی را علیه آنکارا اعلام کرده است. مسکو همچنین اردوغان و خانواده‌اش را به تجارت غیرقانونی نفت با داعش متهم می‌کند، اتهامی که مکررا از سوی رئیس جمهوری ترکیه رد می‌شود.

این مقام ترکیه‌ای طی اظهاراتش خطاب به خبرنگاران درباره ادعاهای رسانه‌های روسی گفت: روسیه ادعا می‌کند که دو حامل نفتی متعلق به داعش را بمباران کرده است، در حالی که دولت اقلیم کردستان (KRG) می‌گوید یکی از این تانکرها متعلق به کردها بوده و دیگری هم اصلا نفت حمل نمی‌کرده است.

وی با اشاره به ادعاها درباره عدم نظارت ترکیه بر مرزهای بین سوریه و ترکیه ادامه داد، تعداد افرادی که حین عبور غیرقانونی از مرز ترکیه-سوریه بین یک ژانویه 2014 و یک نوامبر 2015 بازداشت شده‌اند به 207 هزار و 437 تن می‌رسد.

این مقام ترک خاطرنشان کرد: در سال 2015 هم زمان با افزایش و بهبود امنیت مرزی حجم قابل توجهی از قاچاق انرژی از مرز ترکیه کاهش یافته است.

انتهای پیام

کد N1059156

وبگردی