آفتاب

فرستاده سازمان ملل: مذاکره کلید حل بحران در لیبی است

فرستاده سازمان ملل: مذاکره کلید حل بحران در لیبی است

فرستاده سازمان ملل به لیبی طرح این سازمان برای مذاکره و رسیدن به توافق صلح در لیبی را تنها راه خروج از بحران فعلی در این کشور خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، مارتین کوبلر، فرستاده سازمان ملل به لیبی گفت: با حمایت مردمی و رای گیری از دو نهاد قانونگذار در دولت طرابلس و طبرق درباره توافق ابتدایی برای حل بحران که در تونس امضا شد، هرگز شاهد توقف در مسیر صلح در لیبی نخواهیم بود.

این اظهارات مارتین کوبلر، فرستاده سازمان ملل به لیبی در دیدار وی با دو هیات کنگره ملی منحل شده (دولت طرابلس) و پارلمان طبرق لیبی در مقر هیات سازمان ملل در تونس مطرح شد.

کوبلر تاکید کرد طرحی که سازمان ملل مذاکره در مورد آن را برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان طرف‌های درگیر اداره می‌کند، "تنها وسیله" برای حل نزاع در لیبی است.

وی از طرفین نیز خواست تا به مذاکراتی که با نظارت سازمان ملل صورت می‌گیرد، بپیوندند.

همزمان، نوری بوسهمین، رئیس کنگره ملی لیبی تصریح کرد که در صدد تمهیداتی برای دیدار با عقیله صالح، رئیس پارلمان منحل شده است و وی امیدوار است تا تلاش‌ها به موفقیت بیانجامد.

مذاکره میان طرف‌های درگیر در مورد این اعلام اصول‌ها به صورت محرمانه و بدون مشارکت سازمان ملل صورت گرفت. دو طرف درگیر اعلام کردند که بدون مداخله خارجی مذاکره کرده‌اند که این امر در اشاره به سازمان ملل مطرح شد.

از سوی دیگر، باجی قائد السبسی، رئیس جمهوری تونس حمایت خود را از توافق اصولی میان طرف‌های لیبیایی برای پایان درگیری‌ها در این کشور ابراز کرد.

انتهای پیام

کد N1059124

وبگردی