آفتاب

مراسم گرامیداشت مرحوم رکن‌آبادی در قم برگزار شد

مراسم گرامیداشت مرحوم رکن‌آبادی در قم برگزار شد

مراسم گرامیداشت مرحوم غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان و از جان‌باختگان فاجعه منا دوشنبه شب با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و خانواده معظم شهدا در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، این مراسم با حضور آیت‌الله نوری همدانی، آیت الله امینی، آیت الله علوی بروجردی، حجج اسلام والمسلمین اعرافی، شهرستانی، آشتیانی، رئیس و اعضای دفتر مقام معظم رهبری در قم، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، استاندار، شهردار و جمعی از مدیران استانی، اساتید و طلاب حوزه و اقشار محتلف جامعه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

یکی از استادان حوزه علمیه قم دراین مراسم با گرامیداشت یاد جان‌باختگان واقعه منا و همچنین محکومیت جنایات آل سعود، گفت: جان باختن حجاج بیت الله الحرام تنها منحصر به امسال نیست و از یک سابقه 30 ساله برخوردار است.

حجت الاسلام سید محمد حسینی قزوینی تشکیل کمیته مشترک برگزاری حج را یکی از حقوق پایمال شده مسلمانان جهان توصیف کرد و اظهار کرد: تعبیر مقام معظم رهبری در این رابطه کاملاً صریح و روشن است و علمای جهان اسلام باید این راهبرد را در رأس اهداف خود قرار دهند.

وی با اشاره به آمار جان‌باختگان مناسک حج از سال 1366 تا به‌حال گفت: افزایش چشم گیر و روز افزون این آمار نشان از عمدی بودن این کشتارها از سوی آل سعود است.

مدیر شبکه جهانی ولایت به تجمع‌های عظیم شیعیان و مسلمانان در مراسم رحلت حضرت امام خمینی(ره) و مراسم اربعین چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در این تجمع‌ها که آمار آن از 30 میلیون نفر هم تجاوز کرده است، کوچکترین صدمه‌ای متوجه افراد شرکت کننده نشد؛ این در حالی است که آل سعود جمعیت قریب به 800 هزار نفر مستقر در خیابان 204 را بهانه این فاجعه بیان کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم در این مراسم به تشویق‌های قرآنی و روایی عزیمت به حج اشاره کرد و گفت: در روایات متعددی از ائمه معصوم علیهم السلام نقل شده است که عزیمت به سفر حج و لقاء الله در این راه از هزاران سال عبادت برتر است.

غضنفر رکن آبادی متولد قم ، دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه بیروت و از سال 89 تا اردیبهشت 93 سفیر ایران در لبنان بود.

وی دوم مهرماه سال جاری مصادف با روز عید قربان در فاجعه منا که هنگام رمی جمرات به وقوع پیوست؛ جان خود را از دست داد و پیکرش پس از 64 روز به کشور بازگردانده شد.

پیکر مرحوم رکن آبادی ششم آذرماه با حضور گسترده مردم و مسئولان در تهران تشییع و در محل امامزاده پنج تن لویزان به خاک سپرده شد.

این مراسم به همت نمایندگی وزارت خارجه درقم ، بسیج مستضعفین ، استانداری ، شهرداری، سازمان حج و زیارت قم و سایر نهادهای این استان ترتیب یافته بود.

انتهای پیام

کد N1059046

وبگردی