آفتاب
مدیر کل تقسیمات وزارت کشور:

نامزدهای انتخابات در مورد تقسیمات کشوری وعده ندهند/ حوزه‌های انتخابی امسال تغییر نمی‌کنند

نامزدهای انتخابات در مورد تقسیمات کشوری وعده ندهند/ حوزه‌های انتخابی امسال تغییر نمی‌کنند

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور گفت: نامزدهای انتخابات درباره ایجاد تقسیمات کشوری به مردم تعهد ندهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) زهرا احمدی‌پور صبح امروز در حاشیه نشست تخصصی کارشناسان تقسیمات کشوری استان کشور در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه در دوره انتخابات، نامزدها برای کسب رای وعده‌هایی برای ایجاد تقسیمات جدید کشوری می‌دهند در حالی که این تقسیمات براساس ظرفیت‌های موجود انجام می‌شود نه براساس تبلیغات.

وی با بیان اینکه وعده‌هایی که نامزدهای انتخاباتی می‌دهند تقسیمات کشوری را از ریل قانونی خارج می‌کند، می‌کند، افزود: این وعده‌ها برای توسعه کشور کمکی نمی‌کند زیرا مدیریت منابع محدود کار دشواری است و این تقسیمات براساس منابع موجود انجام می‌گیرد و برای تقسیمات کشوری باید نگاه بلندمدتی داشته باشیم. بنابراین توصیه ما این است که نمایندگان و نامزدهای انتخابات وارد این حوزه نشوند زیرا این امر کمکی به توسعه کشور نمی‌کند.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه در دولت قبل تقسیمات کشوری زیادی مصوب شد و درخواست‌های زیادی هم به دولت رسیده است، افزود: دولت 230 درخواست برای تقسیمات جدید وزارت کشور داده است و ما در حال بررسی درخواست‌هایی هستیم که بدون کارشناسی به دولت ارائه شده است. ما این درخواست‌ها را بررسی کرده‌ایم و در مجموع کمتر از 10 مورد آنها شرایط قانونی دارند.

وی افزود: ما وقتی این تقسیمات کشوری را تایید کنیم آن را به دولت خواهیم فرستاد. البته ما به دنبال تقسیمات کشوری بی‌حساب و کتاب نیستیم. در دو سال گذشته هم تلاش ما این بوده که تقسیمات کشوری‌ که در گذشته انجام شده آسیب‌شناسی شود.

مدیرکل تقسیمات وزارت کشور همچنین با اشاره به اینکه در انتخابات سال جاری حوزه‌های انتخابی تغییری نمی‌کند، خاطرنشان کرد: بنابراین تعداد نمایندگان مجلس هم افزایش یا کاهش نمی‌یابد.

انتهای پیام

کد N1059013

وبگردی