آفتاب

بده‌بستان‌های خلاف قانون میان زنجانی و مرتضوی به روایت یک نماینده مجلس

بده‌بستان‌های خلاف قانون میان زنجانی و مرتضوی به روایت یک نماینده مجلس

ایلنا نوشت: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: به نظر می‌رسد شرکت‌های شستا و سازمان تامین اجتماعی در دوران سعید مرتضوی بهترین انتخاب و لقمه چرب و نرمی برای بابک زنجانی بوده است.

امیر عباس سلطانی با اشاره به تخلف‌های بابک زنجانی در سازمان تامین اجتماعی در دوران مدیریت سعید مرتضوی، اعلام کرد: در مورد اینکه میان بابک زنجانی و سعید مرتضوی و وابستگان وی ارتباط‌هایی بوده، شکی نیست، البته باتوجه به این‌که بنده شخصاً در حوزه تخلفات نفتی بابک زنجانی متمرکز بودم، نمی‌توانم همه جزئیات تخلفات صورت‌ گرفته از سوی زنجانی در سازمان تامین اجتماعی در دوران سعید مرتضوی را بگویم٬ اما می‌توانم تایید کنم که تخلف‌هایی صورت گرفته است.

وی افزود: با این حساب هیچ دفاعی از سعید مرتضوی ندارم چراکه بده‌بستان‌هایی میان بابک زنجانی و سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی انجام گرفته که تلاش مرتضوی برای واگذاری بدون ضابطه و طی کردن مراحل قانونی و همچنین بدون برگزاری مزایده و انجام استعلام‌های لازم درخصوص هلدینگ و شرکت‌های شستا به بابک زنجانی نشان از این تخلف‌ها دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: نکته دیگر این است که زنجانی اساساً با افرادی وارد مراودات و بده‌بستان‌های اقتصادی شد که اهل بده‌بستان باشند.

عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس اضافه کرد: در پرونده شستا، شرکت‌هایی که سوددهی داشتند و به اصطلاح دستشان به دهانشان می‌رسید، در لیست واگذاری و معامله با بابک زنجانی قرار داشتند. کما اینکه چک‌هایی هم در این خصوص رد و بدل شده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر نه قادر به تایید صحبت‌های زنجانی هستم و نه می‌توانم این سخنان را تکذیب کنم٬ اما به طور کلی انجام بده‌بستان‌های خلاف قانون، مراودات شبانه و همکاری اقتصادی نامتعارف میان زنجانی و مرتضوی غیرقابل انکار است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص تخلف‌های زنجانی در سازمان تامین اجتماعی، گفت: بابک زنجانی حتی در دفاعیات خود بار‌ها عنوان کرد من کاسب هستم و هرجا برایم منفعت داشته‌ باشد، ورود می‌کنم و به نظر می‌رسد شرکت‌های شستا و سازمان تامین اجتماعی در دوران سعید مرتضوی بهترین انتخاب و لقمه چرب و نرمی برای بابک زنجانی بوده است.

سلطانی در پایان تصریح کرد: از آن‌جا که سعید مرتضوی آن‌چنان اهل قانون و رعایت ضوابط اداری و قانونی نیست، فکر می‌کنم بابک زنجانی به کاهدان نزده باشد.

2727

 

 

کد N1059004

وبگردی