آفتاب

نقش ارتقای سطح آگاهی والدین از فضای مجازی‌ در کاهش آسیب فرزندان ‌

نقش ارتقای سطح آگاهی والدین از فضای مجازی‌ در کاهش آسیب فرزندان ‌

معاون اجتماعی‌ انتظامی قم گفت: ارتقای سطح آگاهی والدین از فضای مجازی نقش موثری در کاهش آسیب فرزندان دارد و آنها را از دام‎ها و انحرافات فضای مجازی مصون می‎دارد.

سرهنگ احمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با تاکید بر ضرورت توجه والدین به حضور فرزندان در فضای مجازی گفت: افزایش شبکه‎های اجتماعی و فضای مجازی بر ارتباطات کلامی و عاطفی در خانواده‎ها اثر گذاشته‌ و حتی گاهی فاصله‎های جدی میان نسل‎ها ایجاد کرده است.

معاون اجتماعی‌ انتظامی قم تصریح کرد: جوانان و فرزندان بیش از دیگر اقشار جامعه در خطر دام‎های فضای مجازی قرار دارند، چرا که فاقد تجربیات لازم هستند و بیشتر مبنی بر احساسات عمل می‎کنند.

وی اظهار کرد: غفلت خانواده‎ها نیز اثر دو چندانی بر گرایش جوانان به فضاهای مجازی دارد، از این رو ارتقای سطح آگاهی والدین از فضای مجازی نقش موثری در کاهش آسیب فرزندان دارد.

صادقی خاطرنشان کرد: هرچند فضای مجازی دارای مزیت‎هایی برای توسعه ارتباطات و تبادل علم دارد، اما متاسفانه گاهی آسیب‎های جدی در پی دارد که بر شخصیت و رفتار و روحیات آنها اثر منفی می‎گذارد.

وی گفت: بی‎خبری و غفلت والدین، آثار منفی و مخرب فضای مجازی را دو چندان می‎سازد و لطمات جبران ناپذیری را به خانواده و جامعه وارد می‎سازد.

معاون اجتماعی ‌انتظامی قم بیان کرد: اگر والدین با صمیمیت و دوستی خود را در کنار فرزندان و به ویژه نوجوانان و جوانان که در معرض آسیب‎های بیشتری هستند، باشند و با شناخت کافی نسبت به فضای مجازی و پیشرفت‎ها و تحولات اخیر در جهان ارتباطات فرزندان را همراهی کنند، قطعا مشاوره‎ها و راهنمایی‎های والدین می‎تواند اثر‌گذار باشد.

صادقی عنوان کرد: یکی از دغدغه‎های والدین در شرایط فعلی فضای مجازی و اینترنت و شبکه‎های مختلف اجتماعی است که گاه فضای ناسالمی را به همراه دارد، این فضا، محیط امن خانواده را به چالش می‎کشاند و به همین واسطه باید آموزش‎های لازم به خانواده‎ها ارائه شود.

وی تصریح کرد: وقتی نوجوان و جوان متوجه عدم آگاهی والدین از پیشرفت‎ها و فضای مجازی می‎شود، بالطبع آزادی بیشتری در مواجهه با این فضا احساس می‎کند و چه بسا سر از شبکه‎های انحرافی در بیاورد، اما وقتی متوجه سطح آگاهی والدین باشد و خود را در معرض نظارت همراه با دوستی و صمیمیت والدین ببیند، کمتر به سمت شبکه‎های اجتماعی ناسالم گرایش پیدا می‎کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‎ها نیز نقش موثری در آگاه بخشی جامعه دارند و باید جوانان را نسبت به فضای ناسالم برخی از فضاهای مجازی و شبکه‎های اجتماعی آگاه کنند تا نسل پویا و آینده‎ساز این جامعه گرفتار انحرافات و دام‎های در کمین نشوند.

انتهای پیام

کد N1059002

وبگردی