آفتاب

موافقت آمریکا با استقرار هواپیمای جاسوسی در سنگاپور

موافقت آمریکا با استقرار هواپیمای جاسوسی در سنگاپور

ایالات متحده آمریکا برای اولین با استقرار هواپیمای جاسوسی در سنگاپور در ماه جاری میلادی موافقت کرده است که واکنشی به تحرکات چین در دریای چین جنوبی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا پس از دیدار با همتای سنگاپوری خود در واشنگتن از استقرار هواپیمای جاسوسی پی 8 پوسایدون (P8 Poseidon) در سنگاپور در ماه جاری میلادی استقبال کرد. یک مقام دفاعی آمریکا نیز گفت که استقرار هواپیماهای بیشتر در سنگاپور ممکن است در دستورکار قرار بگیرد.

این اقدام در شرایطی انجام می‌شود که تنش‌ها بر سر ادعاهای ارضی چین در دریای چین جنوبی به شدت بالا گرفته است. استقرار این هواپیماهای آمریکایی قطعا خشم چین را بر می‌انگیزد. چین تقریبا ادعای مالکیت تمام این منطقه دریایی غنی از انرژی را دارد. آمریکا هم‌اکنون هواپیمای پوسایدون در ژاپن و فیلیپین دارد و همچنین پروازهای شناسایی در کشور همسایه سنگاپور، مالزی انجام می‌دهد.

آمریکا و سنگاپور روابط دفاعی دیرینه‌ای دارند و اعلام خبر استقرار پی 8 بخشی از "توافق همکاری دفاعی پیشرفته‌"ای است که به امضای اشتون کارتر و همتای فیلیپینی وی رسید. این توافق همکاری در زمینه تروریسم و دزدی دریایی را هم شامل می‌شود.

انتهای پیام

کد N1058971

وبگردی