آفتاب
در صحن علنی مجلس صورت گرفت؛

انتقاد نماینده سیرجان از سکوت دولت و مجلس در مقابل شیوع آنفلوآنزا

انتقاد نماینده سیرجان از سکوت دولت و مجلس در مقابل شیوع آنفلوآنزا

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی نسبت به سکوت و عدم واکنش وزیر بهداشت و مجلس نسبت به فوت ۳۰ کرمانی بر اثر آنفلوآنزا انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در تذکر آئین‌نامه‌ای به رئیس‌ مجلس، از عدم موضع‌گیری وی و مقامات دولتی نسبت به شیوع آنفلوآنزا در کرمان و جانباختن حدود ۳۰ نفر از نفر مردم کرمان انتقاد کرد.

وی ادامه داد: انتظار داشتیم در ابتدای جلسه علنی امروز در خصوص شیوع آنفلوآنزا در کرمان و فوت ۳۰ نفر از هموطنانمان صحبت کنید.

نماینده مردم استان کرمان ادامه داد: اگر یک نفر در آن طرف دنیا فوت کند، همه صف می‌کشند و پیام می‌دهند، اما برای مردم کرمان هیچ پیامی داده نشده است.

حسن‌پور گفت: وزیر بهداشت به جای سخنرانی در دانشگاه‌ها، به داد مردم کرمان برسد. باید به کرمان سفر کرده و وضعیت شیوع آنفلوآنزا را بررسی می‌کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در داروخانه‌های کرمان دارو وجود ندارد؛ باید این مشکل حل شود.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: به وزیر بهداشت تذکر می‌دهم که سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کند، کمیسیون بهداشت و رئیس این کمیسیون نیز سریعتر این موضوع را بررسی کنند.

کد N1058845

وبگردی