آفتاب

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه عربستان و روسیه درباره سوریه

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه عربستان و روسیه درباره سوریه

وزیر خارجه عربستان سعودی در تماس تلفنی با همتای روس خود در خصوص پرونده سوریه و تلاش جهت تدوین فهرستی از اسامی گروه‌های تروریستی در سوریه گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داد که عادل الجبیر،‌ وزیر خارجه عربستان و سرگئی لاوروف، همتای روس وی در این تماس تلفنی در مورد وضعیت سوریه از جمله تلاش برای برگزاری نشست جدید گروه بین‌المللی حمایت از سوریه با هدف بررسی مسائل مربوط به تدوین فهرست گروه‌های تروریستی در سوریه گفت‌وگو کردند.

لاوروف از حضور بیشتر نمایندگان مخالف سوری در نشستی که از سه شنبه در ریاض با هدف تشکیل هیات یکپارچه مخالفان برای مذاکره با دولت سوریه برگزار می‌شود، حمایت کرد.

وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد که لاوروف در این تماس تلفنی تاکید کرده که باید حضور گسترده‌ای از نمایندگان مخالفان در نشست ریاض تضمین شود.

لاوروف همچنین بر آمادگی روسیه برای مشارکت در مذاکرات نیویورک در مورد سوریه تاکید کرد اما گفت که این مساله بنا به شروطی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین بر پیشنهاد جان کری،‌ وزیر امور خارجه آمریکا جهت برگزاری مذاکرات در مورد سوریه در 18 و 19 ماه جاری میلادی در نیویورک تاکید کرد.

پیشتر عربستان سعودی اعلام کرده بود که از تمامی اقشار مخالف"میانه رو سوری" با گروه‌ها، جریان‌ها و طیف‌های نژادی، مذهبی و سیاسی در داخل سوریه و خارج از آن جهت مشارکت در نشست گسترده مخالفان در ریاض در روزهای هشتم و دهم دسامبر جاری دعوت کرده است.

انتهای پیام

کد N1058830

وبگردی