آفتاب

حماس: انتفاضه قدس زمینه‌ساز آزادی فلسطین است

حماس: انتفاضه قدس زمینه‌ساز آزادی فلسطین است

یک مقام جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت که انتفاضه قدس زمینه را برای آزادسازی فلسطین فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، محمود زهار، مقام بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد: تحقق بخشیدن به آزادسازی فلسطین نیازمند جرأت و بالا بردن سطح آمادگی‌ها و افزایش سطح تلاش ها است.

وی تصریح کرد، در صورت تحقق این خواسته‌ها، فلسطین در بازه زمانی اندک آزاد می شود.

زهار خاطرنشان کرد که شرایط جغرافیایی کرانه باختری برای آزادسازی مهیاست ولی تشکیلات خودگردان فلسطین در این مسیر سنگ‌اندازی می کند.

وی تصریح کرد،‌ انتفاضه قدس زمینه‌ساز آزادی کل سرزمین فلسطین از وجود اشغالگران صهیونیست شده است؛ به ویژه اینک ه تمامی قشرهای ملت فلسطین اعم از زن و مرد و پیر و جوان به صحنه آمده‌اند و همین مساله رژیم صهیونیستی را نگران کرده است.

این مقام بلندپایه حماس یادآور شد: مقاومت فقط در برداشتن سلاح گرم یا سرد خلاصه نمی شود. مقاومت اساسا یک اندیشه است و این اندیشه ریشه در باورهای دینی ما دارد. هدف از این مبارزه و مقاومت آزادسازی مسجد الاقصی است. نام این مسجد در قرآن آمده است، اشعار فراوانی در مورد آن سروده شده و کتاب های زیادی پیرامون آن به رشته تحریر درآمده است.

الزهار اظهار کرد: نتایج این حرکت خودجوش مردمی بیش از آن چیزی است که برخی‌ها تصورش را می کنند. این انتفاضه ناکارآمدی دکترین امنیتی اسرائیل را به اثبات رساند.

وی اضافه کرد که حماس از زمان انتفاضه نخست تاکنون دستاوردهای زیادی را به دست آورده است. مبارزان حماس تعدادی از نظامیان اسرائیلی را ربوده و شمار زیادی از اسرای فلسطینی را از زندان‌های صهیونیستی آزاد کرده و بارها ارتش اسرائیل را در صحنه نبرد شکست داده‌اند. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که جنبش فتح و سازمان آزادی‌بخش فلسطین دچار دودستگی شده اند و اکنون در سراشیبی انحلال و فرو پاشی می‌غلتند.

انتهای پیام

کد N1058689

وبگردی