آفتاب

استقبال واشنگتن از مذاکرات آتی یمن در سوئیس

استقبال واشنگتن از مذاکرات آتی یمن در سوئیس

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: از مذاکرات آتی درباره یمن در سوئیس حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ سایت اینترنتی النشره گزارش داد، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل در امور یمن اعلام کرده که مذاکرات صلح پیرامون یمن در سوئیس در اواسط ماه جاری برگزار می‌شود.

در همین راستا، جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: آمریکا از بیانیه نماینده ویژه سازمان ملل برای یمن که بر اساس آن مذاکرات صلح تمامی طرف‌ها در پانزدهم دسامبر در سوئیس برگزار خواهد شد، استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: بحران یمن باید از طریق ابزارهای سیاسی و صلح‌آمیز حل و فصل شود و ما این موضوع را بارها اعلام کرده‌ایم.

کربی تصریح کرد: ما از تمامی طرف‌ها می خواهیم که با حسن نیت و بدون پیش‌شرط در این مذاکرات حاضر شوند. بازگشت هر چه سریع‌تر طرف‌ها بر سر میز مذاکره برای پایان درگیری‌ها و توافق بر سر حرکت به جلو و پایان مصائب مردم یمن بسیار مهم و ضروری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما از مواضع نماینده ویژه سازمان ملل مبنی بر این که این مذاکرات باید همراه با آتش‌بس فوری باشد و سبب کمک‌های فوری به مردم یمن شود، حمایت می‌کنیم. ما از تمامی طرف‌ها می خواهیم که شکیبا باشند، اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان در نظر بگیرند و به تعهداتشان بر اساس قوانین بین‌المللی پایبند باشند.

انتهای پیام

کد N1058680

وبگردی