آفتاب

ندیمی: نامه‌نگاری‌های رهبری سبک جدیدی از گفت‌وگو را کلید زده است

ندیمی: نامه‌نگاری‌های رهبری سبک جدیدی از گفت‌وگو را کلید زده است

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: بزرگترین رهبری جهان اسلام سبک جدیدی از گفت‌وگو بین فرهنگها و تمدنهای جهان را کلید زده است.

ایرج ندیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسنا گفت: رهبر مسیحیان جهان در تلاش است با همبرگر خوردن چهره جدیدی از یک رهبر مذهبی به جهانیان نشان دهد اما مقام معظم رهبری با نامه نگاری‌های خود در سطحی بالاتر چنین نگرشی را نهادینه کرده است.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس مکتوبات پیامبر رحمت (ص) را مبنای هدایت بشریت دانست و افزود:‌ پیامبر مکرم اسلام در مکاتبات‌شان با حاکمان ایران و روم هم حاکمان و هم ملت‌ها را مخاطب نامه خود قرار دادند. در دو تز مطرح جهان اسلام که به تز سید جمال و تز امام خمینی (ره) معروف است نیز این رویکردها مشاهده می‌شود. در تز اول حاکمان و در تز دوم توده‌های مردم مورد توجه قرار گرفته‌اند. در نامه‌های مقام معظم رهبری نیز مردم و جوانان غرب مخاطب قرار گرفته‌اند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به نامه دوم رهبری به جوانان غربی گفت: گفت و گو مذاکره اثر بخشی است؛ مباحثی که در تاریخ به نام احتجاجات مشهور است، گروههای مختلف مخاطب اهل بیت پیامبر قرار می‌گرفتند و بخشی از داشته‌های اعتقادی، انقلابی و عقلی و دینی خودشان ره به رخ مردم می‌کشاندند.

ندیمی ‌نامه نگاریهای رهبری انقلاب را از سطح مردم گرایش‌های عادی بالاتر دانست و افزود: مقام معظم رهبری به جای رفتارهای مردم گرایانه عادی، گفتمان باطنی و عمیق‌ مبتنی بر خردورزی، فکر و ایمان را در مکاتباتشان با جوانان و مردم غرب بنیان گذاری کرده‌اند.

وی افزود: این مساله هم درسی است که باید از مکاتبات رهبری با جوانان غربی آموخته شود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس تمرکز بر چالش‌های فکری و اعتقادی نسل جدید غرب را مورد توجه مقام معظم رهبری دانست و افزود: خلاء سخن، مذاکره و گفت و گو در همه ابعاد داخلی و خارجی وجود دارد. این خلاء باید از طریق تبیین مسائل فکری و اعتقادی در قالب گفت و گو پر شود. باید یاد بگیریم که جوانان را به رسمیت بشناسیم و با آنان سخن بگوییم از آنان بخواهیم فکر کنند و از آنان در پیشبرد اهداف عالیه بهره‌مند شویم.

انتهای پیام

کد N1058653

وبگردی