آفتاب

عامل حمله کالیفرنیا تحصیل‌کرده یک مدرسه مذهبی در پاکستان بوده است

عامل حمله کالیفرنیا تحصیل‌کرده یک مدرسه مذهبی در پاکستان بوده است

گفته می‌شود یکی از عوامل حمله اخیر کالیفرنیای آمریکا که طی آن 14 تن کشته شدند، در یکی از بالاترین دوره‌های آموزشی مدارس مذهبی پاکستان شرکت داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته یکی از معلمان این موسسه آموزشی خانم تاشفین مالک 29 ساله در موسسه "الهدی" در مولتان ایالت پنجاب پاکستان حضور داشت؛ مرکزی که به دنبال نزدیک کردن زنان طبقه متوسط به اسلام است و همچنین در آمریکا، امارات متحده عربی، هند و انگلیس دفاتری دارد.

تاکنون هیچ نشانه‌ای دال بر ارتباط این موسسه با افراط گرایان وجود نداشته است با وجود اینکه اخیرا از سوی برخی به دلیل ترویج دیدگاه‌هایی شبیه طالبان مورد انتقاد قرار گرفته است. اما حضور مالک در این موسسه نگاه جدیدی به گرایش وی به اسلام افراطی نشان می‌دهد. او که در عربستان بزرگ شد و تحصیلاتش را در پاکستان ادامه داد، مدت کوتاهی پیش از انجام عملیات سن برناردینو کالیفرنیا با داعش اعلام وفاداری کرد.

مالک و همسرش سید فاروق 28 ساله پس از کشتار روز جمعه به عنوان "سربازان" خلافت خودخوانده داعش مورد تحسین قرار گرفتند.

بازرسان هنوز به مالک مظنونند که همسرش را به این راه کشانده باشد. مالک با "ویزای نامزدی" وارد آمریکا شد و مدت‌های مدیدی را در پاکستان و عربستان سعودی سپری کرده بود.

اکنون تحقیقات بر این متمرکز است که آیا او با داعش در این دو کشور ارتباطی داشته است یا نه.

آموزگار موسسه "الهدی" که ترجیح می‌دهد با نام مقدس معرفی شود در این باره می‌گوید: او در یک دوره دو ساله ثبت نام کرده بود اما آن را به پایان نرساند. او دختر خوبی بود نمی‌دانم چرا این دوره‌ها را ترک کرد و چه اتفاقی برایش افتاد.

این معلم توضیح نداد که مالک چه زمانی در این موسسه حضور داشت اما همکلاسی‌های وی در دانشگاه بهاالدین زکریا می‌گویند او پس از کلاس‌های دانشگاهش که بین سال‌های 2007 تا 2012 بوده در این آموزشگاه حضور می‌یافته است.

در همین حال یکی از سخنگویان موسسه الهدی می‌گوید: ما تلاش داریم تا بفهمیم مالک به عنوان دانش آموز ثابت سرکلاس‌ها حاضر می‌شده یا تنها مهمان بوده است.

انتهای پیام

کد N1058484

وبگردی