آفتاب

افزایش جرم علیه پناهجویان در آلمان

افزایش جرم علیه پناهجویان در آلمان

همزمان با افزایش پذیرش آوارگان و پناهجویان در آلمان حملات علیه این افراد نیز افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حملاتی نظیر آتش زدن پناهگاه‌ها،‌ اقدامات تهاجمی علیه آوارگان و اسپری کلمات و واژه‌های رکیک روی دیوارهای محل اقامت آوارگان از جمله کارهایی هستند که از زمان پذیرش آوارگان در آلمان افزایش یافته است.

در حالی که یک میلیون آواره در سال جاری میلادی وارد آلمان شده و نیمی از آنها را سوری‌ها تشکیل می‌دهند، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از مردم این کشور خواسته تا از این افراد استقبال کرده و قول داده تا با افرادی که به دنبال دامن زدن به حملات منزجرانه هستند، مقابله کند.

همچنین با وجود آنکه تعداد زیادی از مردم آلمان داوطلب همکاری و کمک به آوارگان هستند، اظهارات ضد خارجی‌ها از سوی حزب ضد مهاجرت و پوپولیست "جایگزین برای آلمان" مطرح شده است.

توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان اخیرا نسبت به افزایش حملات منزجرانه و تلاش برای قتل و تخریب اموال عمومی هشدار داده و گفته بود که اینها غیرقابل قبول است.

در سپتامبر سال جاری میلادی مرکل قول داد که عاملان مهاجم به آوارگان را مجازات کند.

براساس گزارش هفته نامه دای زیت، 222 مورد حمله جدی علیه کمپ‌های آوارگان در سال جاری میلادی صورت گرفته که تنها در چهار مورد آنها عاملان مهاجم محکوم شده‌اند.

انتهای پیام

کد N1058483

وبگردی