آفتاب
رئیس دانشگاه کردستان:

حضور دانشجویان با دیدگاه‌های مختلف در جامعه موثر است

حضور دانشجویان با دیدگاه‌های مختلف در جامعه موثر است

رئیس دانشگاه کردستان بر سیاسی بودن فضای دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: حضور احزاب و نهادها در دانشگاه نباید محدود به زمان انتخابات باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، فردین اخلاقیان در مراسم روز دانشجو در دانشگاه کردستان، اظهار کرد: دانشگاه محل حضور جوانان پاک، مطالبه‌گر و با انگیزه است که در مبارزه با استکبار و استبداد همیشه پیشرو بوده‌اند.

وی افزود: حضور فعال دانشجویان در سال 57 و در بین انقلابی‌ها و دیگر عرصه‌های مختلف ثابت کرد که جامعه دانشگاهی جامعه‌ای پویا، فعال و تاثیرگذار است. دانشگاه علاوه بر این‌که محلی برای تحصیل علم، دانش، پژوهش و تحقیق باشد، محلی برای پیدایش اندیشه‌های جدید و تضارب آراست. جنبش‌های دانشجویی به عنوان قشری فهیم در جامعه باید با حساسیت مباحث مختلف اجتماعی را تحلیل و نقد کرده و در این زمینه خود را محدود نکنند.

وی تاکید رهبر معظم انقلاب در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بدون محدودیت در دانشگاه‌های سطح کشور را نشان دهنده توجه به این قشر و تاثیرگذاری آن‌ها دانست و این دیدگاه را موجب حضور پررنگ‌تر این قشر از جامعه عنوان کرد.

رئیس دانشگاه کردستان در ادامه اثرگذاری جنبش دانشجویی را متاثر از مقبولیت دانشگاه دانست و افزود: حضور دانشجویان با دیدگاه‌های مختلف در جامعه موثر می‌باشد. دانشجویان باید در راستای منافع و مصالح عمومی در جامعه حضور یافته و در راستای اصلاح‌گری در جامعه به عنوان یکی از رسالت‌های خود، بکوشند.

وی ارائه راه حل‌های علمی در سایه مسئولیت‌پذیری دانشجویان را زوایایی از مردم‌سالاری پذیرفته شده در نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد که دانشجویان باید از آن بهره بگیرند.

وی همچنین از عدم حضور مناسب احزاب و نهادهای مدنی در دانشگاه‌ها انتقاد کرد و افزود: احزاب و نهادهای مدنی با حضور فعال خود در دانشگاه باید این محیط را به جولانگاه سیاسی تبدیل کنند و حضور آن‌ها تنها به زمان انتخابات محدود نشود.

اخلاقیان با تاکید بر حاکمیت فضای سیاسی بر دانشگاه، ادامه داد: برخی از مسئولان از حضور دانشجویان در عرصه‌های مختلف ناراضی بوده و سعی در کنترل فعالیت‌های آن‌ها دارند که این امر مانع از ایفای نقش و رسالت اصلی دانشجو خواهد شد. جنبش‌های دانشجویی از گذشته نقش تاثیرگذاری در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و ... داشته‌اند که نباید با ایجاد محدودیت، مانع از حضور آنان شد. دانشجویان با سرلوحه قرار دادن عقلانیت در فعالیت‌های خود، علاوه بر پژوهش و علم‌آموزی، نقش خود را به عنون قشری فهیم در جامعه ایفا کنند.

انتهای پیام

کد N1058422

وبگردی