آفتاب

پیام تبریک نماینده بویراحمد و دنا به مناسبت ۱۶آذر

پیام تبریک نماینده بویراحمد و دنا به مناسبت ۱۶آذر

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی طی پیامی ۱۶ آذر و روز دانشجو را تبریک گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد متن این پیام بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وقتی به تاریخ پر افتخار ایران عزیز می‌نگریم و صفحات آن را ورق می‌زنیم به روز مقدس و جاودان ۱۶ آذر می‌رسیم که به عنوان تمثیل استکبار ستیزی، استقلال طلبی و آزادی خواهی دانشگاه، در تاریخ این کشور تا ابد می‌درخشد.

وقتی که امید از جامعه دور شد و سیاهی، فساد و تباهی در کشور جاری گشت و ظلم، ستم و استبداد سراسر کشور را فرا گرفت؛ این فرزندان رشید و روشن ضمیر ایران اسلامی بودند که در قلب دانشگاه به پا خواستند تا با نور ایمان، علم و دانایی محور محرک عدالت طلبی و استقلال و آزادی شوند.

دانشجویانی که با بصیرت تمام و موقعیت شناسی دقیق گام در راه استکبار ستیزی بردند و با تقدیم سه شهید اهورایی در راه احقاق حقوق یک ملت، ثابت کردند دانشجو و دانشگاه همواره زنده است و در راه عزت و اقتدار میهنش جان خویش را فدا می کند و بی شک به خاطر همین گذشته درخشان و قابل افتخار بوده است؛ که امام خمینی (ره) فرمودند: “دانشگاه مبداء تحولات است”.

این دانشجویان بودند که از پیش از انقلاب اسلامی با حضور پرشور و آگاهانه خود باعث ایجاد وحدت و تسریع در حرکت های استقلال طلبانه شدند تا ریشه دیکتاتوری و استبداد را در کنار دیگر آحاد ملت بخشکانند و استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را در این سرزمین بنا نهند.

دانشجویانی که با تقدیم هزاران جوان گلگون کفن در راه دفاع از میهن مقدسمان ایران، برگ زرین دیگری از تاثیرگذاری خود را در برهه های حساس کشور به ثبت رسانده‌اند و امروز با حضور در سنگرهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی به عنوان سرداران فهم و اگاهی موجبات ترقی و پیشرفت ایران را در مجامع بین‌المللی به ارمغان آوردند.

امروز بر همه ما واجب است که ضمن تبریک به حماسه‌سازان ۱۶ آذر در جامعه دانشگاهی کشور و نکوداشت یاد و خاطره شهیدان راه آزادی و استقلال میهنمان؛ که رشد و پیشرفت امروزمان را مرهون جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌های آن عزیزان است؛ تلاش کنیم تا زمینه حضور این نیروهای خوش فکر، دلسوز و متخصص در تمام عرصه های مختلف اجرایی، سیاسی و فرهنگی کشور را محقق سازیم.

در خاتمه امیدوارم دانشجویان عزیز و فرهیخته در کنار ملت بزرگ ایران با همدلی و وحدت، زمینه ساز توسعه و بالندگی میهنمان شوند تا با تدبیر و امید پرچم اقتدار و سربلندی ایران اسلامی بر قله های افتخار به اهتزار در آید.»

انتهای پیام

کد N1058380

وبگردی