آفتاب
رییس سازمان پیمان جامع منع آزمایش هسته‌ای:

ساخت سایت آزمایش هسته‌ای در کره شمالی بلوف است

ساخت سایت آزمایش هسته‌ای در کره شمالی بلوف است

هیأت بین‌المللی نظارت بر ممنوعیت آزمایش هسته‌ای تاکید کرده است که ساخت یک تونل مخفی برای انجام آزمایش هسته‌ای در کره شمالی بیش‌تر شبیه به یک بلوف است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از رویترز، این موضوع در حال مطرح شد که اخیرا دانشگاه هاپکینز در گزارشی اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌یی ساخت یک تونل آزمایش هسته‌ای را در محلی که هر سه آزمایش پیشین کره شمالی در آن انجام شده را نشان می‌دهد.

لازینازربو، رییس سازمان پیمان جامع منع آزمایش هسته‌ای گفت: من گمان می‌کنم ساخت تونل چهارم در کره شمالی بیشتر شبیه به یک بلوف برای تحت فشار قرار دادن جامعه جهانی در ادامه از سرگیری مذاکرات هسته‌ای است.

کره شمالی از سال 2006 تاکنون سه آزمایش هسته‌ای را انجام داده است. آخرین آزمایش پیونگ یانگ در 2013 باعث محکومیت بین‌المللی کره شمالی حتی از سوی، تنها شریک سیاسی‌اش،‌ یعنی چین نیز شد.

کره شمالی به صورت پیوسته بر روی برنامه تسلیحات هسته‌ای خود کار کرده است اما کارشناسان آزمایش هسته‌ای چهارم را پیش‌بینی نمی‌کنند.

این در حالی است که به گزارش دانشگاه هاپکینز، در مورد ایجاد یک تونل برای انجام آزمایش هسته‌ای نباید تنها به معادلات سیاسی توجه کرد و از نکات فنی و تصاویر ماهواره‌یی غافل شد.

انتهای پیام

کد N1058278

وبگردی