آفتاب
اعرافی:

امور جوانان محور اصلی کار فرهنگی در مساجد باشد

امور جوانان محور اصلی کار فرهنگی در مساجد باشد

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به این‌که «دشمن بصورت تمام وقت برای دور کردن نونهالان و قشر جوان از مساجد و امور دینی تلاش می‌کند» گفت: باید با جدیت برای نوجوانان و جوانان برنامه‌های فرهنگی جذاب در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری جشنواره مدهامتان، با اشاره به در پیش بودن سالروز ارتحال پیامبر(ص) گفت: حضرت علی(ع) در خصوص موضوع پیامبر(ص) و قرآن به صورت اعجاز گونه سخن می‎گفتند.

اعرافی بیان کرد: دین ما دین رحمت است و اسلام دین رحمانی است و جایی که مقاومت نامشروع بود پیامبر(ص) ایستادگی می‌کرد.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه در ادامه گفت: کار ما و شما امتداد کار همین پیامبری است که چراغ را بر افروخت.

اعرافی ادامه داد: بین 10 تا 15 هزار نفر از دانش آموختگان جامعة المصطفی فعال در حوزه مسجد هستند که به صورت شبکه‌ای در دیگر کشورها فعال بوده و در مساجد مباحث دینی و قرآنی را مطرح می‌کنند.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه تصریح کرد: یک شبکه کاری ما نیز شبکه قرآنی است که در حوزه‌های مختلف تلاش می‌کند که در زمینه‌های پژوهش‌های قرآنی و دیگر مباحث دنبال می‌شود.

اعرافی گفت: باید 100 هزار مسجد با 200 هزار روحانی داشته باشیم که فکر آن روحانی فقط مسائل فرهنگی در مسجد باشد تا این مساجد را قدم به قدم مساجدی در طراز جهان اسلام تعریف کرده و بکوشیم که از طریق این مساجد مباحث را دنبال کنیم.

وی گفت: باید بدانیم که اگر مساجد بر اساس طراز اسلامی رشد یافت دیگر این آسیب‌های اجتماعی را نخواهیم داشت و این موضوع به اثبات رسیده است.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: در هیئت امنا و امام جماعت‌ها کاستی داریم و باید کمک کنیم که آنها اصلاح شوند و از سوی دیگر باید توجه داشته باشید که حضور جوانان در مساجد بسیار اهمیت دارد.

وی به کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: باید هر چه بیشتر در تقویت این کتابخانه‌ها تلاش داشته باشید و هر چه در این زمینه کار کنیم سود خواهیم برد.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه تاکید کرد: مسجد سیاسی است، اما جناحی نباید باشد، این سیاسی بودن مسجد نیز باید در راستای تبعیت از ولایت فقیه و قانون جمهوری اسلامی باشد.

وی به برگزاری جشنواره مدهامتان اشاره کرد و گفت: این جشنواره بسیار خوب و با نام مناسب و ارزشمندی است و ما نیز آماده همکاری هر چه بیشتر با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستیم.

انتهای پیام

کد N1058042

وبگردی