آفتاب

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس قرائت شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) این تذکرات به شرح زیر است:

مقتدایی نماینده اصفهان به رئیس جمهور: لزوم اجرای صحیح و دقیق قانون راجع به بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت و لزوم مساعدت به اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور و لزوم حمایت از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه در برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال 95 کل کشور.

منظری توکلی نماینده بافت و راور به وزیر کشور: تسریع در ارتقای تقسیمات کشوری حوزه انتخابیه . همچنین به وزیر صنعت:‌ لزوم بازگشت به کار تعداد 241 نفر از کارگران اخراج شده کارخانه فولاد بافت.

رضایی کوچی نماینده جهرم به وزیر آموزش و پرورش :‌تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش و توضیح علت عدم محاسبه سوابق خدمتی نیروهای حق التدریس، به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در احداث بزرگراه شیراز جهرم و به وزیر نیرو؛‌به وزیر دفاع :‌لزوم افزایش حقوق نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران.

دهقان نماینده چناران به وزیرنفت : لزوم گازرسانی به روستاهای حوزه انتخابیه، به وزیر کشور:‌ لزوم ارتقای تقسیمات کشوری حوزه انتخابیه .

تامینی لیچانی نماینده رشت به وزیر اقتصاد: لزوم توجه به وضعیت نابسامان بانک‌ها .

حقیقت پور نماینده اردبیل به رئیس جمهور: لزوم بازرسی عملکردی در سازمان حفاظت از محیط زیست استان اردبیل.

زمانیان دهکردی نماینده شهرکرد به رئیس جمهور‌: صدور دستور پرداخت معوقات و پاداش پایان خدمت معلمان آموزش و پرورش .

سالک نماینده اصفهان به وزیر اقتصاد:‌ تسریع در رسیدگی به وضعیت مالیات کارخانجات و کسبه برای جلوگیری از رشد بیکاری، به وزیر کار: الزام سازمان تامین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت بر اساس احتساب میانگین دو سال آخر بیمه پرداختی .

کاشانی نماینده زاهدان به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در احداث بزرگراه یا تعریض جاده زاهدان خاش.

قاضی پور نماینده ارومیه به وزیر کشور: لزوم برخورد جدی با برخی استانداران تجارت پیشه به دلیل اهانت به نمایندگان مجلس، به وزیر ورزش و جوانان : تسریع در تکمیل طرح استادیوم 15 هزار نفری شهید باکری ارومیه، به رئیس جمهور : لزوم رسیدگی به معیشت نیروهای مسلح به ویژه ارتش .

کارخانه نماینده همدان به وزیر کار: ‌لزوم اقدام عاجل در خصوص پرداخت مطالبات بیمه درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان، به وزیر اقتصاد: صدور دستور توزیع عادلانه عوارض دریافتی از نیروگاه شهید مفتح بین شهرستان ها کبودرآهنگ و فامنین.

علی محمدی نماینده ایلام به رئیس جمهور:‌ صدور دستور افزایش اعتبارات لازم جهت تکمیل زیرساخت های جاده ای و ریلی استان همدان.

فیاضی نماینده نور و محمود آباد به وزیر صنعت: توضیح علت عدم خرید زغال سنگ معدنکاران حوزه انتخابیه.

اسماعیل‌نیا نماینده کاشمربه وزیر آموزش و پرورش: صدور دستور پرداخت حقوق با معوقات بازنشستگان این وزارتخانه.

ابوترابی نماینده نجف آباد به وزیر کار: توضیح علت عدم رعایت مقررات قانونی در خصوص بازنشستگان بنیاد شهید .

خجسته نماینده همدان به وزیر آموزش و پرورش : تسریع در پرداخت معوقات فرهنگیان و بازنشستگان، به وزیر ورزش و جوانان: لزوم توجه به حفظ شان و کرامت ورزشکاران ایرانی در سفرهای خارجی.

طبیب زاده نوری نماینده تهران به وزیر کشور : علت حضور استاندار و سایر کارگزاران ارشد محلی در مراسم عروسی برگزار شده در روز بعد از اربعین حسینی، به وزیر راه و شهرسازی:‌لزوم نظارت بر نحوه آزاد سازی قیمت بلیط هواپیما.

جمیری نماینده بوشهر به وزیر صنعت :‌ تسریع در حل مشکلات شرکت ایران صدرای بوشهر.

ایرانپور نماینده مبارکه به وزیر کشور: تسریع در تعیین تکلیف وضعیت استخدامی 200 هزار نفر از نیروهای قراردادی شهرداری‌های کشور.

زاهدی ، آذین و فتاحی نمایندگان کرمان، رفسنجان و شهر بابک به وزیر کشور: لزوم ممانعت از ورود غیرقانونی اتباع بیگانه جهت جلوگیری از بیماریهای واگیردار.

زاهدی نماینده کرمان به وزیر بهداشت : لزوم انجام اقدامات لازم جهت کنترل و درمان آنفلوآنزا در استان کرمان

قاضی پور خجسته و محجوب نماینده ارومیه، همدان تهران به وزیر صنعت: جلوگیری از آزاد سازی قیمت های برخی از کالاهای مصرفی از جمله روغن نباتی

دهقان ، قاضی پور ، احمد توکلی و اسداللهی نمایندگان چناران ، ارومیه ، تهران و تربت جام به وزرا بهداشت و دادگستری : برخورد جدی با پزشک بی تعهدی که به دلیل عدم پرداخت 150 هزار تومان بخیه صورت کودک چهار ساله را کشیده و او را مجروح از بیمارستان بیرون کردند.

خجسته و مفتح نمایندگان همدان و تویسرکان به وزیر راه و شهرسازی:‌چرا آزادراه ساوه، همدان ، راهدار خانه ندارد که منجر به تصادف 60 خودرو و کشته و مجروح شدن افراد شده است.

چهاردولی نماینده ملایر به رئیس جمهور :‌ تسریع در پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشستگان بعد از دو سال.

زاهدی ، قاضی پور ، خجسته ،‌سلیمی و رحمانی به رئیس جمهور و وزیر بهداشت جلوگیری از مرگ و میر مردم استان کرمان و سیستان و بلوچستان در رابطه با آنفلوآنزا.

حسن پور بیگلری و قاضی پور نمایندگان سیرجان و ارومیه به وزیر بهداشت : رسیدگی فوری به وضعیت درمان شهرستان های حوزه انتخابیه با توجه به وضعیت نامناسب مراکز درمانی و نارضایتی مردم در ارائه خدمات بیمارستان های شهرستان های سیرجان و بردسیر؛ همچنین به وزیر راه و شهرسازی: حل مشکل مسکن مهر که به دلیل مشکلات ناشی از افزایش قیمت‌ها ، پیمانکاران بخشی از تعهدات خود را انجام ندادند.

انتهای پیام

کد N1057993

وبگردی