آفتاب

نماینده سئوال کننده از نعمت زاده: به شما لقب پدر صنعت داده اند اما شما پدر صنعت را در آورده اید!

نماینده سئوال کننده از نعمت زاده: به شما لقب پدر صنعت داده اند اما شما پدر صنعت را در آورده اید!

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تصدی بیش از یک شغل برای کارمند دولت ممنوع است چه برسد به یک وزیر، گفت: عضویت همزمان نعمت‌زاده در هیات‌ مدیره 16 شرکت در حالی است که تا کنون مستنداتی مبنی بر استعفای وی از هیأت مدیره آنها ارائه نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، این نماینده منتسب به جبهه پایداری در نشست علنی امروز مجلس با بیان اینکه موضوع سوال من بررسی نقض یکی از قوانین مهم کشور توسط آقای وزیر است که عدم رعایت آن نشانه انحراف در دولت، سیستم و مجرای جاری کشور است. طبعا اگر مجلس به عنوان دستگاه نظارتی مردمی چشمش را به این تخلف ببندد، باید این را آغاز انحراف در آرمان‌های اسلامی بدانیم.

وی ادامه داد: آقای نعمت‌زاده از سال 57 در نظام جمهوری اسلامی مسئول بودند یا عضو هیات‌ مدیره ایران‌خودرو که اولین مسئولیت ایشان بود و بعد وزیر کار بودند؟ سپس وزیر صنایع شدند و دیگر مسئولیت‌ها تا شرکت‌های پتروشیمی و نفتی؛ می‌رسند به جایی که مشاور ارشد وزیر نفت می‌شوند و سال 88 به گفته خودشان دیگر مسئولیتی نداشتند و بازنشسته می‌شوند. بعد رو می‌کنند به تاسیس یک شرکت خانوادگی که البته این یک شرکت نبوده اس.، البته ما فکر می‌کردیم که این یک شرکت است ولی وقتی داخل آن می‌رویم می‌بینیم که دریایی است.

این نماینده افزود: همانطور که وقتی به قم می روید سر در مغازه ها نوشته اند سوهان فروشی حاج علی و پسران، در باره شرکت های آقای نعمت زاده هم باید گفت شرکت نعمت زاده و فرزندارن!

عضو فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: طی صحبت‌هایی که با کارشناسان مختلف داشتم دریافتیم که نسبت به این فرعیاتی که شرکت‌های ایشان داشت، وقت بسیار زیادی باید گذاشته شود.

وی موضوع سوال عضویت همزمان آقای نعمت‌زاده در هیات‌ مدیره 16 شرکت خصوصی که عمدتا در حوزه پتروشیمی فعال هستند را عنوان کرد و گفت: البته آن روز که بنده سوال کردم او عضو هيات مديره 16 شرکت بود که بعدا مشخص شد او عضو 19 شرکت است و حتی برخی شرکت‌های دیگر وجود دارد که من هنوز پاسخی برای آنها نگرفتم.

این نماینده ادامه داد: مطابق اصل 141 قانون اساسی تصدی بیش از یک شغل برای کارمند دولت ممنوع است چه برسد به یک وزیر که برای او هم ممنوع است. متخلف از این قانون به انفصال از خدمت از 6 ماه تا یک سال محکوم می‌شود و اگر اصرار به این کار داشته باشد باید به شکل دائمی انفصال صورت بگیرد که به نظر من اقای نعمت زاده باید انفصال دائم از خدمت شود.

این نماینده با بیان اینکه رئیس جمهور به وزیر صنعت لقب پدر صنعت داده است، خطاب به وی گفت: آقای نعمت زاده! شما پدر صنعت و پدر مردم را در آورده اید! آن ها را به دلیل اینکه خودروهای بی کیفیت شما را نخریدند، خائن و ضد انقلاب خطاب کردید!

وی افزود: نمایندگان مجلس موظف اند برای شادی دل مردم هم که شده است، نعمت زاده را استیضاح کنند! البته ما امیدواریم قبل از این کار، خود رئیس جمهور وی را برکنار کند.

27220

کد N1057988

وبگردی