آفتاب
دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد:

۲۱ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعال است

۲۱ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعال است

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت بسیار عظیمی برخوردار است که به عنوان یک تجربه می‌تواند در کشورهای اسلامی نیز ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا سلیمانی در دیدار با رئیس جامعة المصطفی العالمیه گفت: یکی از برنامه‌های کانون‌ها کادرسازی بود که در این زمینه تلاش شد و امروز بالغ بر 2 میلیون نفر از جوانان از طریق کانون‎های فرهنگی هنری به مساجد جذب شده‎اند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: 12 هزار کتابخانه در کشور وجود دارد که سالانه بالغ بر 4 میلیارد تومان کتاب‌های مناسب انتخاب و به مساجد تزریق می‌شود.

سلیمانی به برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: هر ساله برنامه‌های آموزشی بسیاری در سطح کشور بویژه در طول تابستان و دیگر ایام سال برگزار می‌شود.

وی گفت: در روستاها نیز توجه ویژه‌ای به موضوع کانون‎ها شده است و امروز در حدود 10 هزار کانون در روستاها راه‌اندازی کرده‌ایم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تاکید کرد: این اقدام به برکت نظام اسلامی ایران است و مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی در خصوص کانون‌ها نکات بسیار مهمی را ایراد فرمودند.

سلیمانی با اشاره به تقویت کانون‌ها گفت: این موضوع در مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شده و کمیسیون فرهنگی در این زمینه اقداماتی انجام داده است.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد امروزه به عنوان یکی از کانون‌های مهم برای دشمن به شمار می‎رود و این را در رسانه‎های خود نیز مطرح می‎کنند.

دبیر ستاد عالی کانون‎های فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به اهمیت ارتباط با مساجد جهان اسلام گفت: باید در این راستا گام برداریم و جامعة المصطفی در این عرصه می‌تواند به ما کمک کند.

سلیمانی با اشاره به جشنواره مدهامتان گفت: این جشنواره در اصفهان برگزار می‌شود و حدود 300 نفر از چهره‌های قرآنی در پنج رشته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام

کد N1057969

وبگردی