آفتاب

واکنش مشاورسابق نتانیاهو به حضوراحتمالی جنگنده‌های ایران در سوریه

واکنش مشاورسابق نتانیاهو به حضوراحتمالی جنگنده‌های ایران در سوریه

مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار شایعاتی درباره امکان حضور جنگنده های ایرانی در آسمان سوریه عنوان داشت که تل آویو مشکلی با این امر ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ژنرال «یاووک آمیدرور» مشاور سابق امنیت داخلی «بنیامین نتانیاهو» در مصاحبه با روزنامه جروزالیم پست نسبت به خبر روزنامه کویتی «الرای» مبنی بر استقرار دو اسکادران از جنگنده ای ایران در سوریه واکنش نشان داد.

بر اساس نوشته های روزنامه الرای ادعا شده قرار است دو اسکادران از جنگنده های سوخوی ایران در شهر حمص سوریه مستقر شده و در امر مبارزه با داعش به جنگنده های روس کمک کنند.

آمیدرور در پاسخ به این پرسش که آیا حضور جنگنده های ایرانی در آسمان سوریه مشکلی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد می کند یا خیر، مدعی شد: حضور این جنگنده ها نمی تواند قدرت هوایی اسرائیل را به چالش بکشد.

وی در ادامه گفت: هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد، اسرائیل تا زمانیکه جنگنده های ایرانی مشکلی را ایجاد نکنند نسبت به آنها واکنش نشان نمی دهد. ما آزاد هستیم که با این موضوع مخالف باشیم اما اگر آنها (جنگنده های ایرانی) مشکلی را برای ما ایجاد نکنند می توانند اهداف خود در سوریه را بمباران کنند. این امر نباید موجب ایجاد تغییر در برنامه های ما شود.

به نوشته جروزالیم پست، ایران در دهه ۱۹۹۰ جنگنده های سوخو ۲۴ و ۲۵ را از روسیه تحویل گرفته است.

کد N1057870

وبگردی