آفتاب
یک مقام قضایی تاکید کرد

اعتماد عمومی به قوه قضاییه به‌سادگی بدست نمی‎آید

اعتماد عمومی به قوه قضاییه به‌سادگی بدست نمی‎آید

معاون قضایی رییس کل دادگستری لرستان گفت: اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی اعتبار ارزشمندی است که به سادگی ب‎دست نمی‎آید و مستلزم خدمت‎رسانی عادلانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، قاضی سیاهپوش در جمع خبرنگاران گفت: در بررسی عملکرد واحدهای مختلف قضایی لرستان و به‎خصوص شعب تجدیدنظر استان، نظارت ویژه شخص رئیس کل دادگستری لرستان بر پرونده‎های قضایی و تعمیق در نحوه رسیدگی به پرونده‎ها ستودنی است؛ زیرا از میان چندین هزار پرونده‎ای که به تجدیدنظر استان ارجاع داده می‎شود، رییس کل دادگستری استان با نکته‌‎سنجی و مطالعه تمامی پرونده‎های تجدیدنظر و با صرف صدها ساعت وقت در ساعات اداری و غیراداری، دقت عمل و ارجاع صحیح را در این خصوص مبذول می‎‏دارد.

وی اظهار کرد: رعایت موازین قانونی و رأفت اسلامی رئیس شورای قضایی استان از جمله مهمترین نکات در بررسی پرونده‎های تجدیدنظر است. در این راستا رئیس کل دادگستری لرستان ضمن نظارت بر نحوه نگارش آراء قضات و نحوه دستورات ایشان و سایر ترتیبات شکلی و ماهوی پرونده‎ها و نهایتا شناخت علمی قضات دادگستری استان، موجب انتخاب بهترین آراء و دستورات قضایی شده و لرستان را از لحاظ صدور آراء و احکام قضایی در کشور شاخص کرده است.

نماینده دادسرای انتظامی قضات در امور نظارت و ارزشیابی بر قضات لرستان تصریح کرد: نظارت بر پرونده‎ها با مدیریت زمان در جلسات سازمانی و بین سازمانی موجب شده تا تمامی معاونین دادگستری استان نیز از پویایی و تعامل خوبی در عرصه قضایی و برنامه‎های معاونت‎های دادگستری برخوردار باشند، مضاف بر اینکه سخت‎کوشی تمامی کارکنان دادگستری لرستان و تکریم ارباب رجوع در جهت ارتقاء دستگاه قضایی موجب ارتقاء اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی و کاهش جرایم شده است.

سیاهپوش اضافه کرد: اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی اعتبار ارزشمندی است که به سادگی به‎دست نمی‎آید و مستلزم خدمت‎رسانی عادلانه است؛ در ضمن کاهش جرایم نیز بسترساز سرمایه‎گذاری و اشتغال‎زایی در لرستان است. بر اساس آمارهای متعدد در سنوات گذشته، لرستان از جمله امن‎ترین استان‎های کشور است.

وی با اشاره به آمار پرونده‎های شعب تجدیدنظر بیان کرد: در سال‎ گذشته 14 هزار و 272 فقره پرونده توسط رییس کل دادگستری لرستان مطالعه و ارجاع شده که از این میزان 13 هزار و 906 فقره در پایان سال مختومه و صرفا 624 پرونده باقی مانده که در سال ‎جاری نیز مختومه شده‎اند. بر اساس آخرین آمار دستگاه قضایی در شعب تجدیدنظر، دادگستری لرستان رتبه سوم کشوری را دارد و این نشان از رسیدگی به‎موقع و عدم اطاله دادرسی در دادگستری لرستان است، قاعدتا تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی با رسیدگی عادلانه و بر مبنای مدیریت زمان میسر است.

انتهای پیام

کد N1057866

وبگردی