آفتاب

انتقادات بخشایش به استاندار اصفهان

انتقادات بخشایش به استاندار اصفهان

نماینده اردستان در مجلس انتقادات تندی را به استاندار اصفهان وارد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد بخشایش اردستانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامیداشت یاد شهید مدرس، ابراز عقیده کرد:‌ در بحث برجام و پی ام دی این موضوع قابل توجه است که پی ام دی تنها یک راه نفوذ به کشور بود، اما برجام صدها راه نفوذ به کشور را باز می‌کند، از این رو طبیعی است که غربی‌ها مسئله پی ام دی را بسته و برجام را بپذیرند.

وی ادامه داد: پس از قضیه برجام، من به صحبت‌های رئیس‌جمهور آمریکا گوش می‌دادم، وی در صحبت‌هایش حدود 45 بار از واژه تغییر استفاده کرد و رهبر معظم انقلاب نیز در مقابل در فرمایشات‌شان حدود 40 بار از واژه نفوذ استفاده کردند. ملت ایران فکر می‌کنید مخاطب رهبری در استفاده از واژه نفوذ چه کسانی هستند؟ عده‌ای در شرایط کنونی علاقه‌مند هستند که این واژه در سیاست خارجی و در منطقه مقاومت خلاصه کرده و صورت مسئله را پاک کنند در حالی که آمریکا هر ساله به صورت نمادین برای تحقیر ایران 20 میلیون دلار در بودجه خود می‌گذارد؛ چرا که می‌گویند برای نابودی ایران تنها به این میزان اعتبار نیاز داریم. بنابراین در شرایط کنونی نیازی به تغییر و توجیه در سیاست‌های منطقه ای ندارد، که عده‌ای برای رد گم کردن واژه نفوذ آن را به منطقه مقاومت و سیاست‌های جمهوری اسلامی تقلیل دهند. به نظر من بیشترین سهم واژه نفوذ برای وزارت خانه‌های داخلی از جمله وزارت کشور است که با انتصاب افرادی که فتنه 88 را رقم زدند، بار دیگر فتنه و نفوذ جدیدی را می‌خواهند رقم بزنند.

وی معتقد است: نفوذ شامل کسانی می شود که از شدت پیر و فرتوت بودن اگر وسط میدان بدون راننده رها شوند، راه به خانه و استانداری نمی‌دانند و این جمله بسیار مشهور است، این‌ها هستند که 6 میلیون بیکار روی دست نظام گذاشتند، که این مسئله به منزله تهدید نظام است. نفوذ شامل مسئولان ناتوانی است که راه ترافیک هوایی را بهتر از راه‌های تحت حاکمیت‌شان می‌دانند.

این نماینده مجلس مدعی شد: استاندار اصفهان حاضر نیست در اصفهان زندگی کند و هر شب باید به تهران سفر کند. این شد مسئولیت؟ این به معنی سلطه ناتوانان بر امور است. در عجب هستم که استاندار اصفهان، عضو چند هیأت مدیره در تهران است و در آن‌ها هیچ کاری انجام نمی‌دهد، فقط در مجالس نقش زینت العلما را بازی می‌کند، نمی‌دانم چرا حتی حاضر نیست که با نمایندگان استان اصفهان جلسه‌ای بگذارد و حتی حاضر نیست که جواب تلفن‌ها را بدهد.

وی هم‌چنین در بخش دیگری از سخنانش ابراز عقیده کرد: بر اساس فرمایش امام حسین(ع) مردم به شدت متأثر از تبلیغات هستند، حال ترجمان تبلیغات از مجاری صدا و سیما عبور می‌کند؛ از طریق تأثیرگذاری شبکه‌های صدا و سیما است که می‌توان قابلیت آن ارزیابی کرد، متأسفانه صدا و سیما قادر به رقابت با رسانه‌های رقیب نیست؛ زیرا اصولا در میان شبکه‌های هم رقابتی دیده نمی‌شود. اکثر برنامه‌های صداوسیما خودشیفتگی و از خود متشکر بودن را تبلیغ می‌کند، شما تعداد مخاطبان شبکه بازار یا تماشا را با تعداد کارکنانش را مقایسه کنید، تعداد کارکنان از تعداد مخاطبان بیشتر است، نشاط و شادی و فیلم‌های گذشته که مردم را در پای تلویزیون می‌آورد، رخت بر بسته است. ذهن مدیران بالای صدا و سیما بقا بر قدرت و از هم تعریف کردن است، از این‌رو به نظر من بستر خصوصی‌سازی باید برای این حوزه فراهم و فرضیه رقابت فراهم شود.

انتهای پیام

کد N1057857

وبگردی