آفتاب

ناتو برای جنگ علیه داعش نیروی زمینی نمی‌فرستد

ناتو برای جنگ علیه داعش نیروی زمینی نمی‌فرستد

دبیرکل ناتو اعزام نیروی زمینی برای مبارزه با داعش در سوریه را منتفی دانست و بر لزوم تقویت نیروهای محلی در این درگیری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه با روزنامه سوئیسی تاگس – آنزیگر درخصوص احتمال اعزام نیرو برای همراهی با حملات هوایی ضد داعش گفت: این اقدام در دستورکار ائتلاف و متحدان ناتو نیست. ایالات متحده آمریکا تعداد اندکی نیروی ویژه در آنجا دارد. با این حال تقویت نیروهای محلی باید در اولویت باشد که قطعا آسان نخواهد بود اما تنها گزینه است.

استولتنبرگ تاکید کرد که این درگیری جنگ میان غرب و جهان اسلام نیست بلکه علیه افراط و تروریسم است. وی افزود: مسلمانان در خط مقدم جنگ هستند. بیشتر قربانیان مسلمانند و اکثر کسانی هم که علیه داعش می‌جنگند، مسلمان هستند. ما نمی‌توانیم به جای آنها وارد درگیری شویم.

دبیرکل ناتو اشاره کرد که ناتو به ترکیه برای ارتقای دفاع هوایی پس از سرنگون کردن جنگنده روسیه کمک می‌کند. به گفته وی، ائتلاف ناتو تدابیری را پیش از کریسمس برای ترکیه در نظر گرفته است. وی بر لزوم کاهش تنش میان روسیه و ترکیه تاکید کرد و گفت: حال مهم است که تنش‌زدایی شود و مکانیزمی برای پیشگیری از حوادث مشابه در آینده اتخاذ شود. ما شاهد افزایش چشمگیر حضور نظامی روسیه هستیم و نیاز داریم که از وقوع حوادث مشابه همانند آنچه در ترکیه رخ داد، جلوگیری کنیم.

وی از روسیه خواست تا نقشی سازنده‌تر در نبرد با داعش ایفا کند. دبیرکل ناتو گفت: روسیه تاکنون به سایر گروه‌ها حمله کرده و بر حمایت از نظام اسد متمرکز است.

انتهای پیام

کد N1057837

وبگردی