آفتاب
زهیر الجبوری تحلیلگر عراقی در گفت و گو با مهر:

تل آویو و دولت های استکباری به دنبال سایکس پیکوی ۲ هستند

تل آویو و دولت های استکباری به دنبال سایکس پیکوی ۲ هستند

یک نویسنده و تحلیلگر عراقی تاکید کرد که تل آویو و دولت های استکباری به دنبال سایکس پیکوی ۲ هستند.

خبرنگار مهر ـ نجف اشرف:  «زهیر الجبوری»  در گفت و گو با خبرنگار مهر در نجف اشرف تاکید کرد: چندی است مقامات آمریکایی و صهیونیستی به همراه شرکای منطقه ای خود طرح تجزیه عراق به سه قسمت سنی نشین، شیعه نشین و کرد نشین را مطرح کرده و در دستور کار خود قرار داده اند. این موضوع مقدماتی دارد که باید به آن اشاره شود.

وی ادامه داد: دولت های استکباری و رژیم صهیونیستی به دنبال تغییر نقشه خاورمیانه و ایجاد یک سایکس پیکوی جدید در منطقه و کشور عراق هستند. مزدوران و عاملان منطقه ای آنها نیز در این مسیر به عنوان یک تسریع کننده عمل می کنند.

این نویسنده عراقی در ادامه افزود: سیاست ما در این برهه زمانی حساس باید توجه بر وحدت کلمه میان برادران دینی ما باشد. در این برهه زمانی مهم، وحدت حول ریسمان الهی تنها راه مقابله با این توطئه هاست. مسلمین در این برهه باید با یکدیگر متحد شوند و مانع از تحقق این نقشه شوم، یعنی تجزیه کشورهای اسلامی شوند.

جبوری تاکید کرد: تجزیه سودان به دو بخش شمالی و جنوبی در همین راستا صورت گرفت. در این خصوص دشمنان جهان اسلام از سه رویکرد طایفه ای، قومیتی و مذهبی استفاده می کنند و حول هر یک از این محورها و بنا بر نوع آن کشور، سعی در عملیاتی ساختن طرح های خطرناک خود دارند.

وی افزود: به عنوان مثال دشمنان منطقه در قبال لیبی از رویکرد طایفه ای استفاده می کنند یا در کشورهای دیگر از رویکرد مذهبی و ایجاد اختلاف میان اهل سنت و شیعیان استفاده می کنند. داعش اساسا ساخته اسرائیل و وسیله و ابزاری برای تحقق همین طرح خطرناک یعنی تجزیه منطقه است.

کد N1057765

وبگردی