آفتاب

"ائتلاف ضد داعش"، پایگاه ارتش سوریه را بمباران کرد

"ائتلاف ضد داعش"، پایگاه ارتش سوریه را بمباران کرد

ایسنا نوشت: منابع سوری اعلام کردند که یک حمله هوایی که به نظر می‌رسد توسط ائتلاف ضد داعش انجام شده باشد پایگاه ارتش سوریه در دیرالزور را هدف قرار داده است.

 رادیو "شام اف ام" به نقل از خبرنگارش در شهر دیرالزور سوریه اعلام کرد: این حمله هوایی که به نظر می‌رسد توسط ائتلاف ضد داعش انجام شده باشد پایگاه ارتش سوریه در منطقه "عیاش" در دیرالزور را هدف قرار داد که به کشته شدن چهار تن و زخمی شدن 13 تن دیگر انجامید. چند تانک و خودروی نظامی نیز در این حمله منهدم شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که حمله هوایی که به نظر می‌رسد توسط ائتلاف ضد داعش انجام شده به کشته شدن سه نظامی سوری در استان دیر الزور منجر شد.

یک منبع نزدیک به دولت سوریه نیز اخبار منتشر شده درباره این حمله را تایید کرد و گفت که این حمله در بخشی از پادگان نظامی الصاعقه در نزدیکی شهرک عیاش در استان دیرالزور انجام شده و به زخمی شدن 14 نظامی سوری منجر شده است.

به گفته منابع، این نخستین حمله‌ای است که ائتلاف ضد داعش علیه اهداف ارتش سوریه انجام داده است هرچند که در حملات قبلی این ائتلاف در سوریه و عراق چندین غیرنظامی کشته شده‌اند. ائتلاف ضد داعش که از حدود یک سال پیش حملات بی‌فایده‌ای را علیه داعش در سوریه و عراق آغاز کرده است تاکید کرده بود که هرگز اهداف نظامی سوری را هدف قرار نخواهد داد.

هنوز بیانیه رسمی از سوی دمشق درخصوص این حمله صادر نشده است.

52261

کد N1057667

وبگردی