آفتاب
نتایج یک نظرسنجی نشان داد؛

نیمی از آمریکایی‌ها با اعزام نیروی زمینی به سوریه و عراق موافق نیستند

نیمی از آمریکایی‌ها با اعزام نیروی زمینی به سوریه و عراق موافق نیستند

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی نشان داد که نارضایتی آمریکایی‌ها نسبت به چگونگی مدیریت تروریسم از سوی باراک اوباما رو به افزایش است و بیشتر آمریکایی‌ها خواهان اعزام نیروهای زمینی به سوریه و عراق برای مبارزه با داعش هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نظرسنجی که توسط شبکه خبری "سی ان ان" انجام شد مشخص شده 53 درصد آمریکایی‌ها معتقدند آمریکا باید به عراق و سوریه برای مبارزه با داعش نیروی زمینی بفرستد.

نتایج این نظرسنجی که کمی پیش از اظهارات روز یکشنبه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا منتشر شد نشان داد که 67 درصد آمریکایی‌ها از سیاست‌های اوباما راضی نیستند و مخالف اسلوب‌های اوباما در تعامل با تهدیدهای تروریستی از جمله داعش هستند.

در مجموع 60 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند اقدام نظامی آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه "بد" است. این در حالی است که پیشتر و در نظر سنجی ماه اکتبر 67 درصد مردم گفته بودند که این اقدامات به خوبی پیگیری نمی‌شود.

بنا به گزارش شبکه سی ان ان در این نظرسنجی از هر 10 شرکت کننده شش تن اقدامات اوباما در قبال تهدیدهای تروریستی را تایید نمی‌کنند و 68 درصد نیز عملکرد نظامی کشورشان علیه تروریسم را غیرکافی می‌دانند.

اما رویکرد دموکرات‌ها و طرفداران احزاب مستقل نظر متفاوتی دارند. 57 درصد این افراد معتقدند مبارزه علیه داعش به خوبی پیش می‌رود و این درصد نسبت به نظرسنجی پیشین 14درصد افزایش داشته است. در همین حال تنها 19 درصد جمهوری خواهان و طرفداران و احزاب مستقل با گرایش به راست نظر مشابهی دارند.

با این حال اکثریت هر دو حزب معتقدند واکنش نظامی آمریکا به داعش به اندازه کافی خشن و قاطعانه نبوده است. 52درصد دموکرات‌، 66 درصد مستقل‌ها و 90 درصد جمهوری خواهان چنین نظری دارند.

در این میان تفاوت بسیار زیادی درباره اعزام نیروی زمینی به عراق و سوریه و همچنین ورود پناهجویان به آمریکا در بین آرای شرکت کننده وجود دارد.

در مجموع 38 درصد آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که دولتشان باید به پناهجویان سوری اجازه ورود به این کشور را دهد در حالی که 61 درصد نظری خلاف بر این دارند. در بین دموکرات‌ها 60 درصد فکرمی‌کنند پناهجویان سوری باید اجازه ورود به ایالات متحده را پیدا کنند در حالی که تنها 17 درصد جمهوری خواهان چنین امری را تایید می‌کنند.

درباره اعزام نیروی زمینی نیز 36 درصد دموکرات‌ها موافق هستند در حالیکه این درصد در بین جمهوری خواهان به 69 درصد می‌رسد.

برخلاف نظرسنجی‌های پیشین 45 درصد آمریکایی‌ها در نظرسنجی اخیر سی ان ان از دولتشان خواسته‌اند تا نقش رهبری سایر کشورهای جهان برای حل مشکل تروریسم را برعهده بگیرد. اما اختلاف نظر بین دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در این مساله هم حائز اهمیت است. 62 درصد دموکرات‌ها تاکید کرده‌اند که آمریکا باید نقش رهبری در مشکلات بین المللی داشته باشد در حالی که 54 درصد جمهوری خواهان نظری مشابه داشته‌اند.

میزان محبوبیت باراک اوباما نیز مانند 7ماه گذشته ثابت و در 45 درصد مانده است.

همچنین حدود دو سوم شرکت کنندگان این نظرسنجی سیاست‌های جورج بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا را در مقایسه با سیاست‌های اوباما بیشتر عامل مشکلات در عراق می‌دانند.

براساس این نظرسنجی که پیش از حمله در "سن برناردینوی" کالیفرنیا انجام شده، 81 درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند تروریست‌های مرتبط با داعش در آمریکا نیز حضور دارند.

61 درصد از این شرکت کنندگان نیز وقوع حمله تروریستی در آمریکا طی هفته‌های آتی محتمل دانسته‌اند.

انتهای پیام

کد N1057617

وبگردی